    From: hikikomorisan <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: powstać ma Rada ds. Unikania Opodatkowania
    Date: Thu, 20 Mar 2014 14:40:46 +0100
    <5328b21c$0$2365$65785112@news.neostrada.pl> <lgahqu$a9q$1@dont-email.me>
    <5328d082$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org> <lgchfe$d36$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <lgcmvn$n7l$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <lge61g$65g$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org> <lge8cn$8nm$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@p...org>
    <532ac746$0$2356$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@p...org>

    On 20.03.2014 12:18, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2014-03-20, krys <k...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Do życia? Ale żyć to można na nawet i na bezludnej wyspie, wpierdalając
    > kokoski i srając pod drzewem. Słabe kryterium

    jak sam zauwazasz - bardzo dobre kryterium - nie jest potrzebny
    urzednik, zeby zyc nawet na bezludnej wyspie.

    > Urzędnicy są potrzebni do zapewnienia działania organizacyjnej
    > struktury jaką jest państwo. Można się zastanawiać i próbować optymalizować
    > ich ilość i wyszkolenie, ale optimum się nie osiągnie, bo go nie ma
    > (tak jak nie istnieje idealnie optymalny program).

    na raqzie optymalizacja polega na dwoch rzeczach

    - zwiekszaniu ilosci i komplikacji przepisow

    - zwiekszania ilosci urzedasow, ktorzy sa potrzebni do j.w.

    > Elektrowni, gazowni, wodociągi, kanalizacja, komunikacja (indywidualna
    > jak i zbiorowa) oraz medycyna, a ostatnio i telekomunikacja. Którejkolwiek
    > firmy byś w tym zakresie nie wybrał będziesz płacić kupę siana za to, że
    > jej management i pracownicy są ludźmi i przewalają kupę siana w sposób
    > nieoptymalny.

    Moge nie uzywac telefonu i nie placic.

    Moge nie uzywac gazu i nie placic.

    itd.

    > Wyboru niektórych firm jesteś pozbawiony (dostawca prądu, gazu, wod-kan), chyba
    > że zmienisz miejsce zamieszkania, co jest analogiczne do sytuacji z państwem.

    Nie analogiczna.

    JAk odlacze gaz nikt mnie do placenia za odlaczony gaz nie przymusi

    > Ale USA, Niemcy, Ukraina, czy Argentyna też ode mnie nie wyciągają pieniędzy.
    > Więc o co chodzi? Żyję w Polsce, korzystam z usług oferowanych i świadczonych
    > przez państwo więc płacę. Duh.

    Ale dlaczego placisz wiecej niz w UK?

    > Organizacja jaką jest państwo prowadzona jest przez ludzi.
    > Ludzie popełniają błędy, ale w ogólności są potrzebni.

    Wywala sie tych co ciagle popelniaja bledy.

    Oraz tych co dzialaja na szkode wyborcow.

    > Argument początkowy był taki, że

    podatki w Polsce sa za wysokie i ciagle rosna, a rosnie tez sztab
    urzedasow, przejadajacych nasze podatki.

    Bykby wzrost urzedasow, a spadek podatkow to bym namawial na jeszcze
    wiecej urzedasow, rad urzedasow, komisji urzedasow.

    Ale nie jest.

    > Może jest, może nie. Można stosować różne porównania i dowodzić różne rzeczy,
    > bo wiadomo że przy tak dużej strukturze znajdzie się słabe punkty.

    Znajdzmy wiec jakies plusy dodatnie,

    Co takiego dostane od panstwa wiecej (poza iloscia urzedasow) gdy
    podniosa podatki.

    Bo ciagle podnosza. Lub wprowadzaja nowe.

    Interesuje mnie tez, kiedy dzien wolnosci podatkowej przesunie sie
    blizej poczatku roku i kiedy przestane ponad pol roku pracowac na
    podatki, a w tym na urzedasow.

    Interesuje mnie tez, kiedy idac do sadu czy innej instytucji nie bede
    musial wnosic oplat skarbowych - bo przeciez ja ta instytucje juz
    oplacilem w podatkach.

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l