  • Data: 2002-05-18 22:35:38
    Temat: Re: pomocy!!!
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:Pine.LNX.4.21.0205131303460.13006-100000@iry
    s.stanpol.com.pl...

    > [...]
    > W kwestii formalnej: darowizna ma inną stawkę (2% zdaje się) niż
    > dochód, i nie jest doliczana (to jest ryczałt)
    > [...]
    >
    > ?? ZGŁASZZAJĄ ?? -:O
    > A mi się zdawało ;) że podatek "belkowy" jest dlatego
    > ryczałtowy, żeby nie było problemu z tajemnicą bankową :)

    No masz rację, nie zgłaszają danych osób ale podatek jest naliczany. A to
    kolejny ślad po dużej sumie.

    > Przyznaję, że nie widzę związku :(

    He, he oni za to zauważą związek. Mam na mysli jak np. Smart otworzy DG,
    zainwestuje w Salon piękności kupe kasy. I wtedy będzie pytanie "A skąd Pan
    ma tyle pieniędzy? Co roku składa Pan Pita z małymi dochodami?"
    Nie pytają tak? Byłem osobiście przy takim zapytaniu, własnie z takiego
    powodu. Była kontrola bo był zwrot VATu i pytanie padło. I trza było się
    gęsto tłumaczyc podpierając dokumentami i wyciagami z konta tez.

    > A to co innego ! -:)
    > Rzeczywiście, jeśli jest prowadzone postępowanie - to można
    > AFAIK zwrócić się do banku o dane.

    > Kawa ? Lody (znaczy coś zimnego) ?
    > Jeśli wyrażam się niejasno - to od darowizn i *pożyczek*
    > "przysługuje" TEN SAM podatek !
    > Taki przelew to jest dobre zaproszenie do US :]
    > [...]

    Jak od "pożyczek"? Mam na myśli, że ten z zagranicy oddaje dług.
    Tu chyba podatek płaci ten z zagranicy otrzymując pozyczkę. A nie ten co
    pożyczył komuś czyli Smart?
    Chyba że się mylę?
    A tym z zagranicy nasz US si/ęinteresował nie będzie.

    WS