    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pomienieta faktura
    Date: Fri, 19 Dec 2008 22:49:26 +0100

    On Fri, 19 Dec 2008, Ania wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^

    Ufff... czytałem wątek i oczom nie wierzyłem (znaczy że na grupie
    " się nie wie" o odrębnym terminie odliczania "mediów").

    > chyba nie tak do konca, w metodzie kasowej licza sie platnosci,

    Owszem, *płatności*.
    A pisałem o *terminie płatności* (a nie dacie faktycznej zapłaty).
    Uprzejmie proszę o nie wrzucanie do jednego worka :D

    > w zwyklej kobitka na infolini US, powiedziala mi ze nie :(

    Tia... przejrzyj może w archiwach opinie o opiniach, dawanych
    przez US na stawiane z zaskoczenia przez podatnika pytania.
    Zgodnie z oczekiwaniem bywają równie zaskakujące ;)

    Ale... ale jeśli pytanie brzmiało czy "odliczenia dokonuje
    się z datą *zapłaty*" to wyjątkowo ;) odpowiedz była dobra.
    Nie, data zapłaty nic do tego nie ma.
    Liczy się termin powstania *obowiązku* zapłaty, a nie jej
    realizacja.

    > cholercia to juz sie gubie

    CZYTAJ W USTAWIE!!!

    +++
    10. Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje:
    [...]
    3) w przypadku nabycia towarów i usług, o których mowa
    w art. 19 ust. 13 pkt 1, jeżeli faktura zawiera informację,
    jakiego okresu dotyczy - w rozliczeniu za okres,
    w którym przypada termin płatnoœci;
    ---

    Rozumiem że art.19.13.1 sobie sprawdzisz ;), ciekawe ilu
    grupowiczów zabierze się za weryfikację podatku
    naliczonego z faktur za prąd :) (znam dotkliwy przypadek
    ukarania z powodu terminu "mediów" wg "starych" przepisów
    - nie tyle karą, co kwotą decyzji o VAT.

    BTW: oczywiście ustawodawcy należałoby się lanie.
    Za posługiwanie się WYŁĄCZNIE odwołaniem do suchych numerków,
    czyli "art.19.13.1" zamiast "dostaw mediów i świadczeniu
    usług o których mowa w art.19.13.1", przynajmniej by się
    lampka zapalała przy prądzie, wodzie i telefonach.
    Ale to już odrębna sprawa.

    pzdr, Gotfryd