  • Data: 2005-10-10 09:03:06
    Temat: Re: podwyzszony czynsz za mieszkanie z DG
    Od: "Graszka" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pisałam niedawno w wątku na podobny temat, że ewentualna podwyżka czynszu z
    tytułu prowadzenia DG w mieszkaniu może dotyczyć wyższej stawki podatku od
    nieruchomości za zajmowaną do DG część. To jest jednak w gestii urzędu
    gminy, gdzie ew. zgłosisz ten fakt. Moim zdaniem zgłaszanie paru metrów kw.,
    gdzie postawisz biurko z komputerem to nadgorliwość. Mieszkanie nie straci
    na tym swojego mieszkalnego charakteru, więc sytuacja jest do obronienia w
    ewentualnym sporze. Zgłoszenie do spółdzielni natomiast może mieć jedynie na
    celu uzyskanie pozwolenia na prowadzenie DG w mieszkaniu. Zasadność takiego
    zgłoszenia musisz zbadać sam. Są spółdzielnie, których nie obchodzi co tam
    dłubiesz w swoim M-x (gdzie x = 2, 3,4 lub >). Bywają jednak przypadki,
    gdzie skrupulatnie egzekwuje się od członka spółdzielni obowiązek zgłaszania
    działalności. Wtedy może być problem z uzyskaniem zgody sąsiadów, bo zawsze
    znajdzie się taki, któremu będzie przeszkadzało, albo że tłuczesz w
    klawiaturę albo to, że tłuc się będą po klatce jakieś obce indywidua (czyli
    Twoi klienci).
    Ja swego czasu prowadząc DG w mieszkaniu nikomu nic nie zgłaszałam.
    Wiedziałam, że ze spółdzielnią nie da się dogadać, a wśród sąsiadów na
    klatce paru z pewnością nie podpisałoby zgody. Sytuacja trwała wiele lat, a
    że nie mieliśmy klientów stadnie nawiedzających mieszkanie, więc nie było
    pretensji. Wyniesliśmy firmę z domu, gdy już nam zaczęła za dużo miejsca
    zajmować :).
    Pozdrawiam, Graszka .