  • Data: 2005-10-12 10:19:53
    Temat: Re: podwyzszony czynsz za mieszkanie z DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 11 Oct 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    > A dlaczego nie?

    "Czy jest sprzeczność w deklarowaniu że lokal lub jego
    część służy DG oraz że do tego nie służy" ?
    :)

    Uwaga: poruszam dwie RÓZNE rzeczy:

    1. Podatek od lokali. Tu nie mam wątpliwości mimo że spotykam
    się z krytyką znacznie bardziej rygorystycznych grupowiczów:
    jak lokal nie traci "charakteru mieszkalnego" to jest
    mieszkalny, przy czym optimum jest chyba wtedy jak POMIESZCZENIE
    jest mieszkalne i stoi w nim sobie komp z segregatorem.

    2. Należności czynszowe lub opłaty eksploatacyjne (zależnie
    czy ktoś jest lokatorem czy właścicielem) - bo tu:
    a. dla właściciela - prawo nakazuje zgłoszenie oraz UZASADNIONE
    zwiększenie obciążenia lokalu kosztami przez wspólnotę
    mieszkaniową - mowa o ustawie o własności lokali.
    Jak mniemam "uzasadniona" podwyżka sięgnie zera - chyba że
    są uchwalone jakieś "ryczałty" i obawiam się że jak są
    uchwalone (przez wspólnotę) w miarę "rozsądnie" to może być
    ciężko z nimi wygrać
    b. dla najemcy - IMHO warunki najmu dla wykorzystania
    w celach niemieszkalnych może być ustalone dowolnie, przy
    czym mogą być regulacje szczegółowe np. dla spółdzielców czy
    mieszkań komunalnych pozwalające tylko "wprost" stosować
    zasadę z p. a (a nie "dowolne" przywalenie czynszem), ale
    tego nie wiem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)