  • Data: 2010-08-02 14:50:42
    Temat: Re: podatki podatki
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Tomek,

    Monday, August 2, 2010, 3:50:09 PM, you wrote:

    [...]

    > I teraz też jakoś to rozliczone będzie, ale mam wrażenie że RoMan nie o
    > tym pisał

    Wszystko się da policzyć i rozliczyć. W 1989 i 1990 co miesiąc
    zmieniały się płace pracowników "państwowych" (od lipca 1989 do lipca
    1990 inflacja wyniosła ok. 1000%). Wskaźnik zmiany był
    ogłaszany w takim terminie, że tylko ci, którzy mieli oprogramowanie
    do tego przystosowane, byli w stanie płace przeliczyć przed wypłatą.

    Większość w tamtym czasie liczyło płace albo ręcznie albo na Ascotach
    - tam się nie dało zrobić automagicznej "indeksacji" (tak to nazwano).
    Mniejszość, która zdołała dorobić się jakiegoś komputerowego systemu
    płacowego dostawała szału, gdy trzeba było czekać na dostosowanie
    programu do skaczących płac. A już naprawdę niewiele firm było w
    stanie "indeksować" na bieżąco. Ale przeżyliśmy to. Tylko co to za
    przyjemność kończyć pracę o 4 nad ranem?

    Teraz czeka nas podobna jazda - stawki zw., 0, 7 i 22% istnieją od
    1993 roku - i w większości przypadków do dzisiaj nie trzeba było
    ruszać programów. Dodanie stawki 3% nie bolało. A teraz niespodzianka
    - towary kupione ze stawką 22% trzeba będzie sprzedawać ze stawką nową
    - ponoć 23%. Inna stawka przy zakupie, inna przy sprzedaży.

    WSZYSTKIE kasy fiskalne do przeprogramowania. Wszystkie programy
    liczące VAT do korekty. Część programów została dawno porzucona przez
    autorów - te wszystkie DOSowe wersje Subiektów pisane pod stary
    FoxPro 2.6A - tego nikt już nie zaktualizuje. A to jest nadal w
    uzyciu. Ba! Zdarzają się aplikacje pisane jeszcze pod Clipperem 87...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl