  • Data: 2007-10-25 20:53:47
    Temat: Re: podatek powyżej 600 000 zł
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 25 Oct 2007, mkarwan wrote:

    > Z ustawy, do której podałem link wynika, że decyzja TK spowodowała, iż dochód
    > powyżej 600 000 jest nieopodatkowany!

    Właśnie piszę, że z tym "wynikaniem" nie było to tak oczywiste.
    Ustawa o podatku dochodowym istniała również w roku poprzednim, więc
    w momencie w którym TK "skreślił" pozycję w tabelce, to wbrew
    wrażeniu w tabelce nie powstało "nic".
    W obszarze w którym nie obowiązywała nowelizacja obowiązywała...
    No właśnie, co obowiązywało?
    :)
    Przecież większość ustaw jest wdrażana jako nowelizacje - i AFAIR
    z tamtą też tak było :)
    Była (poprzednio) tabelka z 3 stawkami.
    Pojawiła się nowa - na zasadzie "art. 27. otrzymuje brzmienie..."
    TK nie wysłał w niebyt obszaru w którym była poprawka - odesłał
    w niebyt kawałek NOWEJ treści! A stara jak była, tak została.
    W tej części, której TK się nie przyczepił, obowiązywała nowa treść.
    A tam gdzie się NIE przyczepił obowiązywało "to co poprzednio".

    pzdr, Gotfryd