eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipodatek po sprzedaży mieszkania - egzekucja po pół roku?? › Re: podatek po sprzedaży mieszkania - egzekucja po pół roku??
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek po sprzedaży mieszkania - egzekucja po pół roku??
    Date: Sat, 6 Dec 2008 11:31:53 +0100

    On Fri, 5 Dec 2008, zbig wrote:

    > witam,
    > mam taki problem : sprzedałem w czerwcu 2008 mieszkanie (zakupione przed 2007),
    > i w terminie 2 tygodni od tej sprzedaży złożyłem stosowny PIT i oświadczenie, że
    > zamierzam te pieniądze przeznaczyć na cel mieszkaniowy.

    Masz potwierdzone kopie? :D

    > Czy jeżeli zajmą mi część wynagrodzenia, to po wygraniu w jakichś odwołaniach
    > dostanę odsetki wg stopy ustawowej?

    Nie.
    Tak samo w wysokości "karnej", czyli 150% odsetek ustawowych.
    Jak to powiedziała kiedyś przedstawicielka CHIPa, przy komentowaniu
    ówczesnego procesu o VAT, "nie ma lepszej lokaty niż ukaranie nienależnym
    podatkiem, grunt to mieć bogatego sponsora który wyłoży środki na lokatę
    w US - my mamy firmę założycielską" :P
    Faktycznie - o lokatę 14,5% ciężko :)

    > Ogólnie to jestem chętny zrobić jakiś raban w mediach,

    wKF: IMO błędem było robienie czegokolwiek "na telefon", jeśli chce
    się zapobiec skutkom działania *pisma*.
    Na moje oko masz szanse wyjść na pieniacza: "ten pan przecież mógł
    powiadomić US że wszczęte postępowanie jest bezpodstawne, zamiast
    tego siedział cicho a teraz szumi" ;)

    Dla porządku - przepis:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-postepowani
    a-administracyjnego-1_2_118.html
    +++
    Art. 14
    § 1. Sprawy należy załatwiać w formie pisemnej.
    § 2. Sprawy mogš być załatwiane ustnie, gdy przemawia za tym interes
    strony, a przepis prawa nie stoi temu na przeszkodzie. Treœć oraz istotne
    motywy takiego załatwienia powinny być utrwalone w aktach w formie
    protokołu lub podpisanej przez stronę adnotacji.
    ---

    "Proszę pana, podpisywał pan jakąś adnotację?"

    I druga sprawa - na tym wezwaniu nie ma aby podanego trybu odwoławczego?
    Co NALEZAŁO zrobić aby wyjaśnić sprawę, inaczej mówiąc.
    Bo jak napisali, to wyjdzie że nie czytasz ;)

    > Z góry dzięki za wszelkie porady!

    Jakie PORADY???
    To ja nic nie pisałem :>
    Wyżej są wyłącznie dywagacje luzem.
    Po porady to musisz iść do *uprawnionego* doradcy podatkowego.

    pzdr, Gotfryd
    "zwykły podatnik"