  • Data: 2006-05-26 10:01:40
    Temat: Re: podatek po sprzedaży mieszkania
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <Pine.WNT.4.60.0605252225380.1788@athlon>,

    > O ile pamiętam numer jest taki że *deklaruje się* zakup mieszkania

    Niekoniecznie mieszkania. Możliwości trochę jest. Swego czasu
    zadeklarowałem "przeznaczenie na zaspokojenie własnych potrzeb
    mieszkaniowych" i nikt się nie czepiał.

    > w jakimś-tam czasie (bodaj 2 lata max) a jak się w tym czasie nie
    > kupi to podatek trzeba zapłacić (pewnie z odsetkami).

    To ja sobie pozwolę zacytować. Wolne od podatku będą przychody uzyskane
    ze sprzedaży (są pośrednie zastrzeżenia, ale omawianego przypadku raczej
    nie dotyczą):
    "a) w części wydatkowanej nie później niż w okresie dwóch lat od dnia
    sprzedaży:
    - na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej budynku
    mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku, lokalu
    mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału
    w takim lokalu, a także na nabycie gruntu lub udziału w gruncie albo
    prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału w takim prawie,
    związanych z tym budynkiem lub lokalem,
    - na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej spółdzielczego
    własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub udziału w takim
    prawie, prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej
    lub udziału w takim prawie,
    - na nabycie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej gruntu lub udziału
    w gruncie, prawa użytkowania wieczystego gruntu lub udziału
    w takim prawie przeznaczonych pod budowę budynku mieszkalnego,
    w tym również gruntu lub udziału w gruncie albo prawa wieczystego
    użytkowania gruntu lub udziału w takim prawie z rozpoczętą budową
    budynku mieszkalnego,
    - na budowę, rozbudowę, nadbudowę, przebudowę, remont lub
    modernizację własnego budynku mieszkalnego, jego części lub
    własnego lokalu mieszkalnego, położonych na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej,
    - na rozbudowę, nadbudowę, przebudowę lub adaptację - na cele
    mieszkalne - własnego budynku niemieszkalnego, jego części,
    własnego lokalu niemieszkalnego lub własnego pomieszczenia
    niemieszkalnego, położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
    b) w całości - jeżeli sprzedaż nastąpiła w celu uzyskania, w zamian za
    te nieruchomości lub prawa, spółdzielczego lokatorskiego prawa do lokalu
    albo budynku mieszkalnego lub jego części,
    c) w całości - jeżeli sprzedaż nastąpiła w wykonaniu lub w związku
    z wielostronną umową o zamianie tych budynków lub praw do lokali,
    d) w całości - jeżeli ich nabycie nastąpiło w drodze spadku lub
    darowizny,
    e) w części wydatkowanej, nie później niż w okresie dwóch lat od dnia
    sprzedaży, na spłatę kredytu lub pożyczki, a także odsetek od kredytu
    lub pożyczki zaciągniętych na cele, o których mowa w lit.a), w banku lub
    w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej, mających siedzibę na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym również na spłatę kredytu
    lub pożyczki oraz odsetek od tego kredytu lub pożyczki zaciągniętych
    przed dniem uzyskania tych przychodów,"

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.