    Date: Tue, 08 Dec 2015 10:58:48 +0100
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od supermarketow
    <56600d50$0$654$65785112@news.neostrada.pl>
    <56605105$0$647$65785112@news.neostrada.pl>
    <56613700$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3re25$nd4$1@node2.news.atman.pl>
    <56613e31$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3rf5c$op0$1@node2.news.atman.pl>
    <56618211$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <56618a7e$0$641$65785112@news.neostrada.pl>
    <5661e0fd$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    <n3u37k$n16$1@node1.news.atman.pl>
    <5662a110$0$684$65785112@news.neostrada.pl>
    <566565c3$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <5665d9ac$0$644$65785112@news.neostrada.pl>

    > A jak nie będą mieli? Właśnie na tym polega sprawa z tworzeniem czegoś w
    > niekomercyjnych spółkach, że jak ktoś mieszka na końcu wsi, to droga do
    > niego musi być tak samo, jak do tych, co mieszkają w centrum, koło
    > kościoła. I nie ma w tym być ekonomicznego interesu, a interes
    > społeczny. I dlatego tworzy się struktury społeczne a nie biznesowe.

    Wiesz.... Było tak - siostra mieszka na wsi - obok niej teoretycznie od
    wielu lat przechodzi droga (kiedyś wykazywana na mapach nawigacyjnych
    nawet), ale to tylko teoretycznie, Ktoś ją wyznaczył, ale nic poza tym
    nie zrobił... Lekko utwardzili sobie jakimś gruzem dojazd do własnych
    posesji z sąsiadami (w sumie 3 domy na krzyż), ale dalej przecież nie
    będą wyręczali gminy. I tak od kilkunastu lat jest, a że niektóre
    nawigacje wskazywały jako objazd zakopianki, to lądowali tam różni
    turyści, których później trzeba było wyciągać, bo dalej to łąka, teren
    górzysty... Ale to nie jedyny przykład... Wujek miał gospodarstwo -
    rozsprzedał na działki, bo miasto wchłonęło tą wieś, na początku
    dojeżdżano przez jego podwórko, ale dla dojazdów sprzedał miastu pole,
    które miało być droga dojazdową... Przez kilkanaście lat nikt tej drogi
    nie robił, az do momentu, az wujek się zbuntował i zagrodził przejazd
    przez podwórko, wtedy dopiero ktoś zaczął myśleć, że przecież droga jest
    wytyczona, tylko niezrobiona. Więc opowiadane bajek, jak to państwo coś
    zrobi, to ciągle bajki. Państwo nie wie lepiej, lepiej wiedzą mieszkańcy
    co im potrzeba i to tam powinny byc podejmowane decyzje. Oczywiście nie
    mam nic przeciw temu, by zbudować drogę szybkiego
    ruchu/autostradę/cokolwiek i może to zrobić "Państwo", ale jak pokazuje
    życie i historia nie zawsze musi.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl/promocje