  • Data: 2008-07-14 19:26:13
    Temat: Re: podatek od gruntu - droga dojazdowa - kto oblicza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 14 Jul 2008, Myjk wrote:

    > Witam po raz pierwszy na tej grupie. :)
    >
    > Mam taki mały problem techniczny, mianowicie
    > dostałem list z UG aby wyliczyć sobie podatek
    > od gruntu, a właściwie samej drogi. Z listem
    > są także druczki do wypełnienia.
    >
    > Droga jest współwłasnością paru osób, do mnie
    > należy 300 m2. Na otrzymanych druczkach należy
    > wpisać kto jest współwłaścicielem drogi, muszę
    > też wpisać której klasy jest to grunt - a tego
    > nie wiem.
    >
    > Stąd pytanie. Czy to nie do gminy należy obowiązek
    > wyliczenia należnego podatku, wypisania papierków,
    > wezwania do podpisu?

    Hm...

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatkach
    -i-oplatach-lokalnych-1_2_34.html
    +++
    7. Podatek od nieruchomoœci na rok podatkowy od osób fizycznych,
    z zastrzeżeniem ust. 11, ustala w drodze decyzji organ podatkowy
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    właœciwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania.
    11. Jeżeli nieruchomoœć lub obiekt budowlany stanowi współwłasnoœć
    lub znajduje się w posiadaniu osób fizycznych oraz osób prawnych,
    jednostek organizacyjnych nieposiadajšcych osobowoœci prawnej lub
    spółek nieposiadajšcych osobowoœci prawnej, z wyjštkiem osób
    tworzšcych wspólnotę mieszkaniowš, osoby fizyczne składajš
    deklarację na podatek od nieruchomoœci oraz opłacajš podatek
    na zasadach obowišzujšcych osoby prawne.
    ---

    Mogli napisać wyraźnie czy chodzi o "nie tylko osób fizycznych
    lecz również osób prawnych..." (bądź "wraz z ...").
    Ale jest podejrzenie, że jakaś "niefizyczna" osoba się zaplątała, nic
    na ten temat nie piszesz.

    pzdr, Gotfryd