eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipodatek od dochodow osobistych - miejsce zamieszkania / zameldowania › Re: podatek od dochodow osobistych - miejsce zamieszkania / zameldowania
  • Data: 2009-03-06 10:13:57
    Temat: Re: podatek od dochodow osobistych - miejsce zamieszkania / zameldowania
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    A toś mnie zaskoczył.

    > Standardowo osoba meldująca się powinna przedstawić tytuł prawny do
    > lokalu. Skoro lokal wynajmujesz, to umowa najmu jest tytułem prawnym i na
    > tej podstawie można się zameldować.

    Tylko, że jak właściciel sobie nie życzy, to mam to zrobić w tajemnicy? I
    tak się dowie.

    > Jeśli ktoś jest w takiej sytuacji, że ani nie ma pisemnego tytułu
    > prawnego, ani nie ma osoby, która chce potwierdzić mu pobyt, może
    > zameldować się na drodze decyzji administracyjnej. Urząd przeprowadzi
    > postępowanie mające na celu sprawdzenie, czy osoba chcąca się zameldować,
    > faktycznie tam zamieszkuje, a następnie wyda odpowiednią decysję.

    No i po takiej akcji mogę się pożegnać z mieszkaniem.

    Większość wynajmujących nie melduje się, taka jest praktyka, wynajmujący też
    nie chcą meldować lokatorów, bo naczytali się, że nie będzie można ich potem
    usunąć.

    A tak poza tym jak US może udowodnić gdzie mieszkam, a gdzie nie, są jakieś
    kryteria? Przecież w mieszkaniu rodziców, gdzie jestem zameldowany bywam w
    miarę regularnie, a tylko często stamtąd wyjeżdżam :)

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz