  • Data: 2010-03-03 20:54:03
    Temat: Re: podatek od darowizny po sprzedaniu mieszkania?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    uciu wrote:

    > 11.11.2009

    no to faktycznie nic z tych 19% tu nie urwiecie.

    > 2/3/2010

    robil juz cos z ta kasa czy dalej trzyma pod poduszka?
    jesli nic nie robil, to niech ja bratu przyniesie z powrotem.

    i teraz macie dwa wyjscia.
    1. zrobic porzadny przelew i isc zglosic darowizne do US
    2. zrobic darowizne u notariusza (wowczas nie trzeba chodzic do US, ale
    mozna dac gotowka. wada: notariusza za darmo nie pracuje)

    oczywiscie nic sie nie da zrobic z data wstecz, wiec jesli brat juz te
    pieniadze gdzies wplacil, cos kupil i pozostawil po sobie slad, ze kasa
    byla, to niewiele zrobicie.

    ciezko rozpisywac wszystkie mozlwie przypadki, wiec jak napiszesz co sie
    z kasa przez miesiac dzialo, to moze jeszcze mi jakies pomysly do glowy
    przyjada.

    na podstawie art 4A ustawy o podatku od spadkow i darowizn ta kasa
    bylaby zwolniona z podatku gdybyscie dotrzymali wymaganych procedur.
    przy przekazie gotowka trzeba bedzie okolo 3% podatku od 40 tys zaplacic.
    w ostatecznosci bedziecie jakies 2 tys jeszcze do tylu i tyle.