  • Data: 2007-02-06 20:07:09
    Temat: Re: podatek od darowizn a okres 5-ciu lat
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    homereska wrote:

    > jakiego zeznania podatkowego? :( za 2001 czy za 2002? czy chodzi o inne
    > zeznanie?

    Zeznania podatkowego w związku ze spadkiem.

    Art. 17a. 1. Podatnicy podatku są obowiązani, z zastrzeS^eniem ust. 2,
    złoS^yć, w terminie
    miesiąca od dnia powstania obowiązku podatkowego, właściwemu
    naczelnikowi urzędu
    skarbowego zeznanie podatkowe o nabyciu rzeczy lub praw majątkowych
    według ustalonego
    wzoru. Do zeznania podatkowego dołącza się dokumenty mające wpływ na
    określenie podstawy
    opodatkowania.
    2. Obowiązek składania zeznań podatkowych nie dotyczy przypadków, w
    których podatek
    jest pobierany przez płatnika.

    Ponieważ w waszym przypadku płatnikiem podatku jest notariusz, który to
    miał obowiązek naliczyc i pobrać podatek i faktycznie to zrobił, z tym,
    że wyszło mu zero, to wg. mnie będzie się liczyć data sprządzenia aktu
    notarialnego. Czyli 5 lat od daty na odpisie aktu.
    Ale upewnij sie w swoim US, żebys potem przeze mnie nie płakał.

    Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.
    Gotfryd! Gdzie jesteś?

    > co się stanie jeśli sprzedam a okaze się, ze te 5 lat nie minęło? bede
    > musial zaplacic niepobrany podatek?

    tak i to na dodatek od obecnej wartości mieszkania.
    Nawet jeden dzień za wcześnie rozłoży cię na łopatki.