    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: podatek od darowizn
    Date: Wed, 12 Feb 2003 10:30:59 +0100

    <m...@s...pl> [...]
    > Podatku od darowizny notariusz nie odprowadził (w związku z tym, że
    > przysługuje mi niby ulga - art.9 i 16), natomiast wszystkie opłaty zostały
    > uiszczone. US wprowadził mnie w błąd i stąd te wątpliwości. Ale jest już
    > wszystko jasne.

    Mysle, ze nie niby a normalnie : przysluguje ani ulga.

    Zlozyla pani oswiadczenie notariuszowi ze spelnia warunki...
    wiec jesli US nie kwestionuje tego, ze spelnia Pani warunki to
    jest pani zwolniona... No chyba, ze sprzedalabyPani to mieszkanie i nie
    przeznaczyla
    srodkow na zakup innego.

    > Natomiast co do aktu własności na rzeczach ruchomych, to
    > niestety jest konieczny. Czy zmuszona jestem odprowadzić podatek od tych
    > rzeczy, biorąc pod uwagę w/w warunki (które wg swojego rozeznania
    spełniam)?
    > Chciałabym się upewnić..

    Art 9 ust 2 ustawy o podatku od spadkow i darowizn mowi,
    ze przy obliczaniu podstawy opodatkowania
    wartosc darowizn sie sumuje "5 lat wstecz" od ostatniej darowizny.

    Art 11 mowi o tym, ze jesli w przypadku przyjecia darowizny nastepuje
    zwolnieine nabywcy ze zobowiazania wartosc jego dolicza sie do podstawy...

    Art 16 mowi ze NIE WLICZA SIE do podstawy opodatkowania
    wartosci mieszkania do powierzchni 110 m^2

    No wiec jak Pani wszystko sobie zliczy i podliczy wyjdzie ile trzeba
    zaplacic.

    Boguslaw