  • Data: 2005-06-30 11:12:34
    Temat: Re: podatek o kupna udziałów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 30 Jun 2005, RoMan Mandziejewicz wrote:

    >+ Hmmm...

    ...no ja też tak :) ("hmmm").

    >+ W tym wątku już został podany odpowiedni zapis prawa w tej
    >+ sprawie.

    Był (po moim poście).
    Spróbuję się dokopać jak to było... (dlaczego byłem przekonany
    że płaci się "samemu" !)

    >+ § 5. 1. Notariusze, jako płatnicy podatku od czynności cywilnoprawnych

    A nie jest tak że powyższy tekst oznacza "notariusze *o ile*
    występują jako płatnicy*"... ?

    Ustawa wskazuje że np. przy transakcjach dotyczących nieruchomości
    notariusz jest płatnikiem i ma obowiązek pobrania podatku -
    i rozporządzenie reguluję formę poboru. "Jeśli jest płatnikiem
    to...."

    Ale jeśli ustawa NIE ustanawia notariusza płatnikiem - to co mnie
    to obchodzi ;) że minister coś wydał, jeśli ja jako podatnik
    ustawowo jestem zobowiązany do zapłaty PCC ? (*ja* - a nie do
    powierzenia tej zapłaty płatnikowi !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)