  • Data: 2005-06-30 08:50:08
    Temat: Re: podatek o kupna udziałów
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Gotfryd,

    Thursday, June 30, 2005, 1:04:54 AM, you wrote:

    > Nie dam głowy ale proponuję sprawdzić czy nie 1%
    > ...a ja wręcz przeciwnie !
    > Notariusz ma ustawowy obowiązek uświadomienia podatnikowi że
    > ciąży na nim (na podatniku) obowiązek samodzielnego zapłacenia PCC.
    > I czyni to - podsuwając podatnikowi pod nos stosowną treść do podpisu...

    Hmmm... We wszystkich przypadkach, gdy przed notariuszem
    uczestniczyłem w czynności prawnej podlegającej PCC, notariusz PCC
    pobrał. W tym wątku już został podany odpowiedni zapis prawa w tej
    sprawie. Pozwolę sobie na zacytowanie:
    ===8<===
    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 grudnia 2000 r w sprawie
    szczegółowych zasad poboru podatku od czynności cywilnoprawnych (Dziennik
    Ustaw Rok 2000 Nr 108 poz. 1153)
    § 5. 1. Notariusze, jako płatnicy podatku od czynności cywilnoprawnych
    dokonywanych w formie aktu notarialnego, pobierają podatek gotówką lub
    bezgotówkowo.
    ===8<===

    --
    Best regards,