    From: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: płatnik- wysylka z innego kompa
    Date: Fri, 6 Jan 2006 17:29:52 +0100

    Herbi zapodał(-a):
    > Tylko po co - przecież na drugim komputerze z dostępem do internetu jest
    > juz Płatnik.

    Na wstępie... "bartek onet" podał rozwiązanie ze stroną WWW, ja odpowiedziałem
    na pytanie autora, tj. "Pytanie mam takie jak najprosciej wyslac to z innego
    komputera
    Instalowac platnika i podlozyc katalog/plik ktory zawiera dane? jaki to plik
    ?"

    Omówiłem proces przygotowania programu Płatnik do pracy.

    > Bez sensu - instalacja jest zbędna w omawianym przypadku.

    Przygotowałem mu pełny system do pracy.

    > A co stoi na przeszkodzie by mieć jedno i to samo hasło /do uruchomienia
    > płatnika i do bazy danych/?

    1/ korzystamy z uprzednio utworzonej bazy danych, która już zawiera
    hasło.

    2/ utwórz proszę konto administratora z hasłem np. "alaMaKota"

    Hasło: musi zawierać litery/liczby i chociaż jedną wielką literę.

    > Po kiego grzyba tak utrudniasz rzeczy proste jak cep?
    > Importować wnioski, certyfikaty .... walnij se w łeb -
    > informatyku-teoretyku.

    Przygotowałem mu drugie stanowisko pracy.

    > Ale widac po tym dobitnie - masz BLADE żeby nie powiedzieć że praktyczne
    > zerowe doświadczenie. Klucz prywatny jest *ZAWSZE*!!!! na dystkietce -
    > punkty rejestracji tylko na tym nośniku nagrywają potwierdzenie, Płatnik
    > nei odczyta klucza prywatnego z napędu DVD, CD, CD-RW, DVD-RW a ni z
    > dysku. twardego.

    Jestem przeciwnikiem stacji dysków; Prokom nie przewidział obsługi
    innego nośnika, niż dyskietka - jednak dla chcącego nic trudnego,
    aby dostosować OS do pracy z pendrive.

    > Do pytającego:
    > spraw jest praktycznie prosta, wystarczy zrobić kilka kroków:
    > 1. skopiować na przenośny nośnik bazę z Płatnika używanego na komputerze
    > który stracił dostęp do internetu.

    Jaka różnica w tym, co ja napisałem?

    > 2. Na komputerze który posiada dostęp do internetu i zainstalowanego
    > płatnika, zmienić TYMCZASOWO nazwe jego bazy na np. XXX.mdb

    Dobry jesteś teoretyk - wybrać bazy danych nie umiesz? ;)

    > 3. Skopiować z przenośnego nośnika bazę do katalogu gdzie była
    > 'pierwotna' baza na komputerze z dostępem do internetu
    > 4. Uruchomić płatnika - hasło będzie potrzebne to które jest w systemie,
    > czyli z komputera z internetem. hasło do bazy musi podać ten co
    > stracił dostęp do komputera

    Oba hasła można odzyskać w 10s na komputerze, gdzie jest zainstalowany
    Płanik.

    > 5. Nie potrzeba wgrywać, importować żadnych certyfikatów, wniosków ani
    > potwierdzeń, co pseudo-informatycy tutaj sugerują - ponieważ *WSZYSTKO*
    > to zawarte jest w bazie danych !!!

    Przeczyta sobie proszę na stronie Uniezto o wygaśnięciu CN-ZEW.

    > Generalnie - sprawa jest banalnie prosta.

    Oczywiście.

    ps. skonfiguruj program pocztowy, bo ciężko się czyta Twoje odpowiedzi
    (zadeklaruj kodowanie...)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,