  • Data: 2003-09-09 13:47:02
    Temat: Re: platnik - ochrona danych
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > już to sygnalizowałem, że ochronę danych osobowych nie zapewnia program
    > tylko administrator tychże. To że można wyciągnąć z bazy danych dane to
    > jest akurat normalne - po to bazy istnieją:) Korzystając z Enterprise
    > Menagera wejdziesz do każdej bazy umieszczonej na serwerze i to całkiem
    > normalne (wchodząc na prawach administratora). A że robią wodę z mózgu
    > ludziom swoimi hasełkami to insza inszość.
    ===================
    kurde piszesz jak ci z infolinii. A problem jest naprawde powazny.
    1. W starym platniku dane mogly lezec na wydzielonym zasobie do ktorego
    moglem ustalic prawa dostepu. Jak dane wyciekly na zewnatrz - wiedzialem kto
    mogl to zrobic
    2. W nowym platniku z baza acces dane chronione sa podwojnie.Raz ze moge to
    zrobic tak jak dotychczas a dwa sama baza broni dostepu przez haslo
    3. Przy bazie sql nie mam takich mozliwosci. Poniewaz procom stworzyl w
    bazie standardowe konta. Każdy kto ma odbc, a wiec kazdy z zainstalowanym
    widowsem czy tego sobie zycze czy nie moze wyciagac z bazy wszystko co mu
    sie podoba. Wobec tego nie moge ustalic kregu osob odpowiedzialnych za dane.
    Oczywiscie moge zakupic serwera sql z microsoftu ( 15tys PLN na 10 user),
    tylko ze platnik mial byc aplikacja darmowa.

    Atomek