    From: "WTL" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: platnik 5
    Date: Thu, 2 Oct 2003 00:25:48 +0200

    Nie ma tutaj żadnego problemu z licencjami, z wyjątkiem braku informacji.

    Aktualnie motor bazy danych MSDE może być rozprowadzany (dołączany do
    programu) bezpłatnie przez producentów oprogramowania, posiadających
    odpowiednie licencje na narzędzia Microsoft (Visual Studio itp.). Licencję
    na rozprowadzanie otrzymuje producent oprogramowania, nie użytkownik.
    Tak samo motor Access (MS Jet).

    Pozdrawiam,
    WTL

    Użytkownik "Czarek" <c...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak tylko dostałem płatnika 5 do ręki, następnego dnia dzwoniłem do ich
    > infolinii podnosząc pewne zauważone babole i zadałem im oczywiście owo
    > pytanie o licencje na SQLa.
    >
    > Po trzech dniach dopiero konsultantka stwierdziła, że chyba wszystko
    powinno
    > być OK, zwłaszcza, że skoro ZUS zmusił ludzi do zakupu komputerów, to w
    > zamian dają silniki baz danych za darmo, jak i cały software.
    >
    > Stwierdziłem, że coś na stronach ZUSu na ten temat powinno się jednak
    > pojawić, to mi panienka odparła, że na pewno coś będzie na stronach
    Prokomu.