eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipłace a deklaracjeRe: płace a deklaracje
  • Data: 2002-03-27 09:08:45
    Temat: Re: płace a deklaracje
    Od: "stopka" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Cześć
    o ile mi wiadomo kosztem do odliczenia od dochodu może być koszt poniesony w
    miesiącu w którym on zaistniał. Tak więc jeżeli koszt zaistniał 5 kwietnia
    ponieważ jak pisałać wypłacasz 5 następnego to możesz odliczyć w kwietniu.
    (ale sprawdzę to u swoich księgowych którzy prowadzą mi księgi rachunkowe)

    Natomiast ZUS składasz deklarację w maju za kwiecień z numerem 01042002.
    Ponieważ w kwietniu są koszty tak więc deklarację składasz za kwiecień.
    Termin jak wiesz do 15 następnego miesiąca czyli maj.
    Zyskujesz jeden miesiąc. Ale musisz pamiętać że przy likwidacji (pukam w
    malowane) płacisz wtedy podwójnie. Tego akapitu jestem pewien ponieważ już
    to przerabiałem.

    Arkadiusz Ch.


    Użytkownik "Magdip" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:a7rrtn$i41$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
    > Sytuacja jest taka (dot. pełnej księgowości).
    > W marcu zatrudniono pierwszego pracownika. Z umowy wynika, że
    wynagrodzenie
    > za dany miesiąc będzie wypłacane do 5 następnego miesiąca. Pytania są
    takie:
    >
    > - dla pracodawcy zgodnie z memoriałem wynagrodzenie za marzec będzie
    kosztem
    > marca, prawda?
    >
    > - kwestia deklaracji do US i ZUS. O ile się orientuję, to deklaracje
    > wypełnia się wg wynagrodzeń wypłaconych w danym miesiącu, tak? Jeżeli się
    > nie myle, to co zatem z deklaracjami za marzec - nie składać czy składać
    > zerowe ZUSY i PIT-4??? I potem jakie numery deklaracji ZUS ZUA nadawać?
    >
    > Proszę o pomoc
    >
    > Magdip
    >
    >


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1