    From: "Karmakoma" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: pit za 2005
    Date: Wed, 25 Jan 2006 13:39:38 +0100

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:dr7o39$ah6$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Dnia 1/25/2006 12:13 PM, Użytkownik Marcin Wasilewski napisał:

    <ciach>

    > Zakładając że przepracuje cały rok to w 2006 oczywiście odliczy koszty za
    > 12 miesięcy.

    Spiesze z wyjasnieniem: w 2005 r. pracowalam od 1.01.2005 do 31.12.2005.
    wynagrodzenie za grudzien 2004 r. platne bylo w grudniu 2004 i zaliczalo sie
    do dochodow za 2004 r. Natomiast w 2005 r. pracodawca wyplacal wynagrodzenie
    z dolu, zawsze do 10-tego dnia nastepnego miesiaca, stad wynagrodzenie za
    grudzien 2005 r. otrzymalam w styczniu 2006 r. Tak wiec w 2005 r. otrzymalam
    11 wynagrodzen, pomimo, ze pracowalam 12 miesiecy. jesli chodzi o koszt
    uzyskania przychodu za wynagrodzenie grudniowe z 2005 otrzymane w styczniu
    2006 r., to wiem na pewno, ze pomimo nie uwzglednienia go w pit-11 przez
    ksiegowa (zreszta slusznie), moge je zaliczyc do kosztow uzyskania przychodu
    za rok 2005 a nie 2006 - wynika to wsprost z interpretacji Izby Skarbowej w
    Lodzi
    (http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok
    _nr_sek=98917&i_smpp_s_strona=1)
    - bardzo polecam przeczytac - wielu osobom moze to pomoc.

    > Nikt tego nie neguje, z tym że koszty należą się jeżeli w danym miesiącu
    > wystąpił przychód. Mówimy o "kosztach uzyskania *przychodu*" .

    Nie, z powodu w/w interpretacji zamieszczonej na stronie Ministarstwa
    Finansow smiem sie nie zgodzic.

    > ...za październik w listopadzie.. blablabla...za styczeń w lutym a w
    > styczniu? W styczniu nic nie bo Karamkoma wyraźnie mówi o 11
    > wynagrodzeniach, więc albo w 2004 pracodawca wypłacał wynagrodzenia w
    > miesiącu albo Karmakoma pracuje od stycznia.

    Pracuje dluzej niz od stycznia 2005, ale w 2004 r. wynagrodzenie bylo
    wyplacane w ostatnim dniu miesiaca, a nie na poczatku nastepnego.

    Ja tez tego nie wiem, ale zapytam ja o to i poprosze o korekte. zwlaszcza,
    ze watpliwosci budza jeszcze inne rzeczy (vide: kwota wykazanych skladek na
    ubezp. spol i zdrowotne, o ktorych pisalam w glownym watku, nie wiem, czy
    nie zrobila tez bledu przy wyliczaniu zaliczek na podatek dochodowy...)

    <ciach>

    dzieki za wszystkie odpowiedzi, na moje pytania, ktore pojawily sie w watku
    :-)))

    naprawde bardzo mi pomogliscie i rozjasniliscie w glowie:-)))

    K.