  • Data: 2003-03-21 00:05:14
    Temat: Re: pit 36
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Madzia" <a...@p...stopka.wiadomosci.pl> napisał w wiadomości
    news:b5c95l$rqs$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > To ja napisze jak było - to była/jest s.c.
    > Mąż był współwłaścicielem (jednym z 3), ale ponieważ nie było żadnych
    > dochodów, a wspólnicy inwestowali nie tam gdzie powinnii, mąż postanowił się
    > w połowie roku 2002 wycofać z interesu.
    > Teraz tak - dochody jakie wykazane zostały na PIT-5 jaki dostał w
    > rozliczeniu rocznym (?!) były poniżej tej kwoty wolnej od podatki, stąd
    > rozumiem, że zaliczki nie były odprowadzane.
    > Ale zastanawiam się nad taką sprawą - czy PIT-5 (czyli deklaracja na
    > zaliczkę miesięczną na podatek dochodowy)może być dokumentem rozliczającym
> [...]

    PIT-5 jest deklaracją na zaliczkę miesięczną na podatek dochodowy. Podatnik
    prowadzący działalność gospodarczą składa ją "sam za siebie".
    IMHO powinien być on wystawiony i podpisany przez Twojego męża, bo to jego
    deklaracja, którą on składa do US.
    Może ktoś wystawił w jego imieniu ( miał upoważnienie ? ) a może "nie jest" to
    deklaracja, bo nie była złożona do US, skoro nie wychodziła zaliczka na
    podatek. Potraktuj ją raczej "informacyjnie" jako "wyciąg" z prowadzonej
    księgi ( ksiąg ? ) podatkowej.

    Do rozliczenia rocznego, dane dotyczące przychodów i kosztów z działalności
    gospodarczej, ustala się na podstawie prowadzonej księgi podatkowej ( PKPIR
    lub ksiąg handlowych ).

    Pytanie dodatkowe poza programem.
    Czy wystąpił i został opodatkowany remanent likwidacyjny na dzień wystąpienia
    za spółki ?

    Ryszard