  • Data: 2004-11-06 08:38:47
    Temat: Re: osoba wspólpracujaca
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MK" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cma3if$7q1$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > DG: KPiR, VAT, PIT.
    >
    > Czy osobe wspólpracujaca (konkretnie zone) nalezy zglaszac do US
    > oprócz
    > zgloszenia do ZUS?

    Wg mnie nie.

    Chce teraz
    > wyrejestrowac zone jako osobe wspólpracujaca i w ZUS'ie pani powiedziala,
    > ze
    > musze to zrobic równiez w US. Pytalem w US i okazuje sie, ze to prawda -
    > trzeba zglaszac i wyglaszac w US.

    Zapytaj o podstawę prawną albo na piśmie, wtedy okaże się, że
    trzeba zgłaszać, ale co innego i gdzie indziej :-)

    Problem w tym, ze mój ksiegowy (biuro
    > rachunkowe) twierdzil uparcie, ze w US nie trzeba zglaszac osoby
    > wspólpracujacej.

    Też bym był uparty w tej kwestii choć nie jestem ksiegowym :-)

    W moim miescie sa dwa US, wiec moze on zasiegnal jezyka w
    > tym drugim? Niewiem, ale cisnienie mi juz skoczylo, bo jesli
    > niezgloszenie
    > do US osoby wspólpracujacej jest równoznaczne z jej formalnym
    > nieistnieniem,
    > to czekac mnie moga bardzo przykre konsekwencje finansowe. Na ta osobe
    > wspólpracujaca wzialem drugie auto w leasing i ona faktycznie wykonywala
    > pewien zakres uslug w zakresie tej mojej DG (równiez podpisywala
    > faktury).
    > Jaki jest stan prawny, czy ktos jest zorientowany?

    Co to znaczy wziąłem auto w leasing na osobę współpracującą?
    Wziąłeś chyba na swoją DG a owa osoba pewnie tylko jeździła, czy tak?
    Znasz jakiś przepis, który ogranicza ilość aut w DG?