  • Data: 2003-04-14 07:56:25
    Temat: Re: os fiz prow dzial dosp ---> przedsiebiorstwo
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Magdalena Budzynska napisał:

    > Chodzi mi o zmiane z osoby FIZYCZNEJ na osobe PRAWNA (z powodu stawki
    > podatkowej 28% niezaleznie od dochodow).

    Nie da sie zamienic osoby fizycznej w prawna. To już podpada pod
    inzynierie genetyczną :-)

    Mozna przekształcić spółke osób fizycznych (cywilna, jawna, komandytową)
    ale nigdy samą osobę ;-)
    Osoba fizyczna prowadząca DG może jedynie załozyc spółke, ale nie będzie
    tu żadnej ciągłości prawnej pomiędzy jednoosobowa DG a spółką.

    Poza tym podatek to obecnie 27%, ale jeżeli chcesz sobie wyciagnąć ze
    spółki zyski to płacisz jeszcze 15% podatku od dywidendy - to daje
    łacznie 37,95% podatku. Do tego ten podatek z niczym sie nie łaczy i nic
    sie od niego nie odlicza - pobiera go spółka, wpłaca do US i sprawa
    zamknieta.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk