    From: "yaneek" <y...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: opóźnienie złożenia VAT-7 POMOCY 0 jeszcze raz
    Date: Tue, 15 Jan 2002 22:19:28 +0100

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a21qt7$4sn$...@g...uci.agh.edu.pl...

    > "Krzysztfo Lipke KaMeL" <k...@p...com> wrote in message
    Uwaga! Nadciaga kawaleria! ;-)
    Szperam w moim archiwum... to nie... to... o! jest:

    TAKO RZECZE NASZA P.T. ORKA:
    "Użytkownik Katarzyna Kuć <a...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusy
    jnych napisał:9hsg06$ltd$...@n...tpi.pl...
    Prosze wyjasnijcie my czy dobrze mysle:
    zlozylam 1 dzien po terminie deklaracje VAT -7 i teraz US stwierdzil,
    ze utr
    acilam prawo do odliczenia podatku naliczonego -
    ----------------------
    Może w dyskusji z US pomogą Ci wyroki NSA i pismo MF:

    2000.10.26 wyrok NSA I SA/Kr 940/99:
    Rezygnacja z prawa do odliczania podatku naliczonego ma miejsce
    wówczas, gdy
    podatnik nie składa deklaracji podatkowej w terminie, tj. nie dokonuje
    rozli
    czenia podatku i z własnej woli nie realizuje swoich uprawnień, a
    jednoczesn
    ie upływa materialnoprawny termin skorzystania z obniżenia podatku
    należnego
    o podatek naliczony, zaś organ podatkowy wydaje decyzję określającą
    ten poda
    tek. Jeśli upłynie termin do złożenia deklaracji, a nie upłynie
    materialnopr
    awny termin skorzystania z prawa do obniżenia podatku, to należy
    przyjąć, że
    podatnik nie zrezygnował z prawa do odliczenia podatku naliczonego. W
    sytuac
    ji zatem, gdy deklaracja zostanie złożona z kilkudniowym opóźnieniem w
    stosu
    nku do terminu złożenia, w pierwszym z dwóch miesięcy, w których
    podatnik mo
    że odliczyć podatek naliczony, to prawa do odliczenia nie traci.
    --------------------------------------
    1997.11.28 wyrok NSA SA/Gd 2363/95 :
    Utraty uprawnienia do obniżenia podatku należnego nie może spowodować
    narusz
    enie przez podatnika określonego w art. 10 ust. 1 w związku z art. 26
    ustawy
    z 1993 r. o VAT terminu składania deklaracji podatkowych, ponieważ
    żaden prz
    epis ustawy nie przewiduje z tego powodu wyłączenia możliwości
    obniżenia pod
    atku należnego o podatek naliczony.
    -------------------------
    Pismo PP3-8222-1627/95 Dyrektora Departamentu Podatków Pośrednich z
    11.08.19
    95 r. do izb i urzędów skarbowych oraz urzędów kontroli skarbowej
    W nawiązaniu do pisma z dnia 28 lutego 1995 r. znak
    PP3-8222-3707/94/ERO po
    ponownym przeanalizowaniu sprawy Ministerstwo Finansów stwierdza, że
    brak je
    st podstaw do kwestionowania prawa do obniżenia podatku należnego o
    kwotę po
    datku naliczonego w przypadku złożenia przez podatnika deklaracji
    podatkowej
    dla podatku od towarów i usług, po terminie określonym w art. 19 ust.
    3 i 3a
    z uwzględnieniem art. 26 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od
    towar
    ów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 ze zm.).
    Równocześnie Ministerstwo Finansów anuluje pismo znak
    PP3-8222-3707/94/ERO z
    28 lutego 1995 r.

    Orka
    ===================================
    Powyzsze wydrukuj, zalaminuj, zaostrz brzegi i noś (do US) w kaburze
    pod lewym ramieniem ;-)

    Dopisuje sie do watku pod postem Pana Boguslawa, bo generalnie dobrze
    mowi, natomiast ja chce dodac pare uwag praktycznych:
    1. przygotuj korekte deklaracji za listopad - bez podatku
    naliczonego - bedzie kwota do zaplaty,
    2. zrob deklaracje za grudzien z wykazanym naliczonym z listopada -
    bedzie (chyba?) nadwyzka - do zwrotu,
    3. napisz prosbe o zaliczenie nadwyzki z grudnia na poczet naleznego
    za listopad
    4. przygotuj przelew na roznice, ktora pozostanie do zaplaty
    5. przygotuj przelew na odsetki za zwloke (od kwoty z poz. 1)
    6. dokumenty 1 - 3 wloz do koperty i wyslij na adres US - liczy sie
    data stempla.
    7. przelewy zrealizuj
    8. czekaj na wezwanie do urzedu (postepowanie mandatowe - min. 200 zl)
    --
    pozdrawiam
    yaneek