  • Data: 2005-06-05 20:44:26
    Temat: Re: opodatkowanie alimentów
    Od: "Iwone" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    " Mąż przebywa w Polsce i otrzymuje na siebie alimenty od żony zamieszkałej
    w USA
    Czy od tego płaci podatek???"

    Według US tak.
    Jestem w podobnej sytuacji, i sądzę się z US.

    Jestem nadal żoną, nie mam zniesionej wspólności majątkowej, więc jakim
    prawem US żada zapłaty podatku?!
    Na dobrą sprawę mogłabym rozliczyć się wspólnie z mężem, ale US twierdzi że
    powinnam doliczyć swoje alimenty do dochodu.
    Moim zdaniem to jest próba podwójnego opodatkowania tej samej kwoty.