eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiodstąpienie od umowy k-s - czy za to też trzeba zapłacić pcc? › Re: odstąpienie od umowy k-s - czy za to też trzeba zapłacić pcc?
    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: odstąpienie od umowy k-s - czy za to też trzeba zapłacić pcc?
    Date: Mon, 3 Dec 2007 07:45:17 +0100

    Dnia Sun, 02 Dec 2007 00:03:19 +0100, Yes napisał(a):

    > "uchylone zostały skutki prawne oświadczenia woli (nieważność względna);"

    > Przepraszam ale nie rozumiem co to znaczy... :(. To znaczy że mogę
    > wystąpić o zwrot podatku?

    No widzisz, stąd moja niepewność, bo gdyby w tym zapisie nie było tego
    nawiasu, wątpliwości bym nie miała.

    Wiem, że na nieważność względną można się powołać w przypadku istnienia wad
    oświadczenia woli (czyli umowy), wynikających z błędu, podstępu, groźby,
    wyzysku.
    Ale, czy w tym przypadku można się tym podeprzeć, to mam wątpliwości, po
    przeczytaniu artykułów w kc na ten temat.

    Obawiam się, że bez pomocy kolegów z pl.soc.prawo to nie da rady tego
    rozstrzygnąć (ratunku?!)

    To może wrzućmy to tam, może pomogą?
    Żeby więc uściślić, powtórzę:

    Zgodnie z ustawą o podatku od czynności cywilnoprawnych, art. 11 ust. 1
    Podatek, z zastrzeżeniem ust. 2, podlega zwrotowi, jeżeli:
    1) uczylone zostały skutki prawne oświadczenia woli (nieważność względna);
    [...]
    2. Podatek nie podlega zwrotowi po upływie 5 lat od końca roku, w którym
    został zapłacony.

    i proszę o komentarz :)

    --
    pozdrawiam,