eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiodliczenie od podatku komputera - co, do ilu, na jakiej podstawie i dla kogo. › Re: odliczenie od podatku komputera - co, do ilu, na jakiej podstawie i dla kogo.
  • Data: 2003-11-15 17:33:17
    Temat: Re: odliczenie od podatku komputera - co, do ilu, na jakiej podstawie i dla kogo.
    Od: pito<p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam i od razu pytam:
    >
    > Chcę teraz kupić zestaw komputerowy wiadomo że to ostatni rok
    > w którym można odliczyć od podatku, ale od razu mam kilka
    wątpliwości:

    > Podstawa odliczenia, a raczej dowód:
    > czy faktura musi zawierać dokładnie jakiś opis czy obojętnie co
    będzie
    > zawierała
    > US to uzna (obojętnie tzn. cały zestaw będzie wyspecyfikowany
    oddzielnie
    > czyli
    > karta procesor nagrywarka ... ... monitor ....) czy może musi być
> [...]

    nie musi koniecznie zawierac wyszczegolnienia, moze byc np.
    napisane komputer ADAX1500

    > do jakiej kwoty można w tym roku taki komputer odliczyć

    limit 2280 w wydatkach, w podatku to bedzie 433,20 zł.Jezeli faktura
    bedzie na dwie osoby(malzonkowie),to limit przysluguje i jednej i
    drugiej (po 433,20).oczywiscie moze miec to miejsce jezeli komputer
    jest drozszy niz 2280.

    > komu dokładnie przysługuje takie odliczenie, a dokładniej: pracuję w
    > służbach
    > ekonomiczno finansowo księgowych i czy na tej podstawie już mogę
    odliczyć
    > kompa? Słyszałem że praca w ww. jest uznawanym argumentem.

    jezeli masz umowe o prace, a nie np. zlecenie i komputer jest Ci
    potrzebny do wykonywania zawodu to oczywiscie nalezy Ci sie ta ulga

    -> http://usenet.pomocprawna.info