  • Data: 2004-05-18 18:31:02
    Temat: Re: notebook+Windows daje ST?
    Od: "pisarz" <q...@q...co> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam wątpliwość. Kupiłem notebooka. Wartość netto poniżej 3500. Do tego
    > Windows XP za 350 netto. Razem wychodzi ponad 3500. Mam środek trwały czy
    > nie? Windows myślałem, że wartość niematerialna... ale już sam nie wiem.
    Mam
    > jeszcze drugą fakturę na tego notebooka z usługą ;-) instalacja
    > oprogramowania
    Wg definicji z PD środek trwały musi być kompletny i ZDATNY DO UŻYTKU. Czy
    wg Ciebie komputer bez oprogramowania systemowego jest kompletny i zdatny do
    użytku?
    Do wartości początkowej dodaje się koszty transportu, ubezpieczenia,
    instalacji, itd. itp. Więc jak będziesz mieć fakturę za instalację to
    jeszcze ona powiększy wartość początkową.
    Tak samo kupisz oprogramowanie użytkowe i koszty jego wdrożenia powiększają
    wartośc początkową. Wtedy uważaj na próg 3500.
    Czytałem o orzeczeniu NSA w sprawie telefonu komórkowego. Gość kupił
    telefon, na osobnej fakturze była aktywacja. US kazał mu dodać (i wtedy
    przekroczył 3500). Uzasadnienie było takie, że bez karty aktywacyjnej
    telefon komórkowy jest bezużyteczny.
    Darek
    P.S. Ciekaw jestem czy tym razem Gotfryd jest tego samego zdania.