    From: "t...@o...pl" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: nieprawidlowo zlozony pit
    Date: Fri, 06 Jul 2007 19:20:12 +0200

    Dnia 06-07-2007 o 19:11:36 V <f...@f...fake> napisał(a):

    > Chcialbym oszacowac sobie wysokosc doplaty, jakiej wysokosci odsetek
    > moge sie spodziewac? Ile czasu US ma na skontrolowanie mnie? Slyszalem,
    > ze termin ten ulegl ostatnio wydluzeniu do 10 lat.

    Nie peknaj brachu :)

    Z KKSu:

    "
    Art. 16.

    § 1. Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie skarbowe
    sprawca, który po popełnieniu czynu zabronionego zawiadomił o tym organ
    powołany do ścigania, ujawniając istotne okoliczności tego czynu, w
    szczególności
    osoby współdziałające w jego popełnieniu.

    ^^^^^^ pierwsza furtka

    § 2. Przepis § 1 stosuje się tylko wtedy, gdy w terminie wyznaczonym przez
    uprawniony organ postępowania przygotowawczego uiszczono w całości
    wymagalną
    należność publicznoprawną uszczuploną popełnionym czynem zabronionym.
    Jeżeli czyn zabroniony nie polega na uszczupleniu tej należności, a
    orzeczenie przepadku przedmiotów jest obowiązkowe, sprawca powinien złożyć
    te przedmioty, natomiast w razie niemożności ich złożenia - uiścić ich
    równowartość pieniężną; nie nakłada się obowiązku uiszczenia ich
    równowartości
    pieniężnej, jeżeli przepadek dotyczy przedmiotów określonych w art. 29
    pkt 4.

    § 3. Jeżeli złożone przedmioty podlegające przepadkowi mogą ulec szybkiemu
    zniszczeniu lub zepsuciu, ich przechowywanie byłoby połączone z
    niewspółmiernymi
    kosztami lub nadmiernymi trudnościami albo powodowałoby znaczne
    obniżenie ich wartości, organ postępowania przygotowawczego nakłada
    na sprawcę obowiązek uiszczenia ich równowartości pieniężnej, chyba że
    przepadek dotyczy przedmiotów określonych w art. 29 pkt 4.

    § 4. Zawiadomienie powinno być złożone na piśmie albo przekazane ustnie
    do protokołu.

    § 5. Zawiadomienie jest bezskuteczne, jeżeli zostało złożone:
    1) w czasie, kiedy organ ścigania miał już wyraźnie udokumentowaną
    wiadomość
    o popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego,
    2) po rozpoczęciu przez organ ścigania czynności służbowej, w szczególności
    przeszukania, czynności sprawdzającej lub kontroli zmierzającej do
    ujawnienia
    przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego, chyba że
    czynność ta nie dostarczyła podstaw do wszczęcia postępowania o ten czyn
    zabroniony.

    § 6. Przepisu § 1 nie stosuje się wobec sprawcy, który:
    1) kierował wykonaniem ujawnionego czynu zabronionego,
    2) wykorzystując uzależnienie innej osoby od siebie, polecił jej wykonanie
    ujawnionego czynu zabronionego,
    3) zorganizował grupę albo związek mający na celu popełnienie przestępstwa
    skarbowego albo taką grupą lub związkiem kierował, chyba że zawiadomienia,
    o którym mowa w § 1, dokonał ze wszystkimi członkami grupy lub
    związku,
    4) nakłaniał inną osobę do popełnienia przestępstwa skarbowego lub
    wykroczenia
    skarbowego w celu skierowania przeciwko niej postępowania o ten
    czyn zabroniony.

    Art. 16a.
    Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie skarbowe, kto
    złożył
    prawnie skuteczną, w rozumieniu przepisów ustawy - Ordynacja podatkowa,
    korektę
    deklaracji podatkowej wraz z uzasadnieniem przyczyny korekty i w całości
    uiścił,
    niezwłocznie lub w terminie wyznaczonym przez uprawniony organ, należność
    publicznoprawną
    uszczuploną lub narażoną na uszczuplenie.

    ^^^^^ Druga furtka

    "

    A teraz z Ordynacji:

    "
    Korekta deklaracji
    Art. 81. § 1. Je?eli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy,
    płatnicy i inkasenci
    mogą skorygować uprzednio zło?oną deklarację.
    § 2. Skorygowanie deklaracji następuje przez zło?enie korygującej
    deklaracji wraz z
    dołączonym pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekty.
    Art. 81a. (uchylony).
    Art. 81b. § 1. Uprawnienie do skorygowania deklaracji:
    1) ulega zawieszeniu na czas trwania postępowania podatkowego lub kontroli
    podatkowej - w
    zakresie objętym tym postępowaniem lub kontrolą;
    2) przysługuje nadal po zakończeniu:
    a) kontroli podatkowej,
    b) postępowania podatkowego - w zakresie nieobjętym decyzją określającą
    wysokość
    zobowiązania podatkowego.
    § 2. Korekta zło?ona w przypadku, o którym mowa w § 1 pkt 1, nie wywołuje
    skutków
    prawnych.
    § 3. Przepisu § 1 pkt 2 lit. a nie stosuje się w zakresie podatku od
    towarów i usług.
    "

    Także jak widzisz nic się nie stało - składasz korektę z wyjaśnieniem
    + czynny żal na dokładkę żeby wykorzystać wszystkie furtki,
    wpłacasz kasiore i jestes czysty jak łza.

    > A teraz jesli moge troche rozbudowac pytanie: Zalozmy ze kupie w PL
    > nieruchomosc. Czy oznacza to ze uzyskam dochod a co za tym idzie
    > koniecznosc zlozenia PIT w nastepnym roku? jesli tak to czy znow bede
    > musial uwzglednic dochody z Irlandii?

    Zaraz zaraz, od kiedy wydatek jest dochodem wydającego :)