  • Data: 2005-06-08 20:56:26
    Temat: Re: (niechciany) zwrot podatku dochodowego - co zrobic ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Jun 2005, news wrote:

    >+ > do Ciebie, to poczta odda Ci kase za nadanie?
    >+ > pomysl troche
    >+
    >+ no ale troche mylisz kolejnosc:
    >+ jesli wysylam paczke na moj koszt a ktos jej nie odbierze to poczta nie
    >+ zwraca mi kosztow, jesli wysylam na koszt odbiorcy a on jej nie odbierze to
    >+ ja ponosze koszt x2

    ...i jeśli to odbiorca "zawalił" to masz prawo obciążyć go zbędnymi
    kosztami wynikłymi z *jego* winy.
    Oczywiście zakładając że to *jego* wina - czyli (np. na podstawie
    umowy albo przepisu prawa) jego obowiązkiem było odebrać paczkę.

    Coś nie tak ? ;)

    >+ w tym przypadku us robi przekaz na moj koszt (chyba sam potraca odpowiednia
    >+ kwote) ale realizacja uslugi nie dochodzi do skutku wiec nie rozumiem czemu
    >+ odbiorca mialby ponosic koszt przekazu?

    ...bo obowiązkiem odbiorcy było zadbać o wskazanie *prawidłowego* miejsca
    doręczenia w którym pieniądze odbierze ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)