  • Data: 2003-12-10 22:58:54
    Temat: Re: likwidacja Kratki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Dec 2003, Macio wrote:
    [...]
    >+ Czy po likwidacji dzialalnosci mozna zmieniec samochod ciezarowy na osobowy
    >+ bez zwrotu podatku Vat?

    Czekaj, a chcesz *nie zapłacić* VATu (o ile odliczyłeś przy zakupie)
    w momencie zamykania DG ?

    >+ lub zaplaty Vatu od wartosci samochodu?
    >+ Samochodu nie sprzdaje uzytkuje go dalej nie interesuja mnie odliczenia (nie
    >+ prowadze juz dzialanosci)
    >+ Procedury znam jak to zrobic ale co z Vatem pani UM powiedziala ze nie
    >+ powiadamiaja US o zmianie ale czy mam taki obowiazek ?

    Obowiązek czego ??
    Przyjmując pi razy oko (jakbyś po polsku napisał *jaką* działalność
    zamknąłeś to byś życie grupowiczom ułatwił !) że to było KPiR+VAT, to:
    - powinieneś był sporządzić remanent dla celów podatku dochodowego,
    zgłaszając go zdaje się (nie mam zdrowia zaglądać do rozporżadzenia)
    uprzednio w US, obejmując nim również wyposażenie
    - z zastosowaniem ułamków wszelakich zgodnie z ustawą dodać wyniki
    remanentu do "końcowego" PIT-5 (tam jest taka osobna rubryka
    pod koniec, jak masz pod ręką to zajrzyj !)
    - zrobić remanent VAT od tego co ci zostało - ww. remanent dla celów
    PD nie obejmuje ŚT (te zostają w ewidencji ŚT !!), ale jak razy
    kilka wywałkowano - VAT trzeba odprowadzić, i to "od wszystkiego" !
    Na szczęście wycena może być "rynkowa".

    A tak wracając do obowiązku: o czym poinformowałeś US a o czym nie ?

    >+ Czy dopiero odprowadze VAt jak sprzedam samochod

    Nic z tych rzeczy :(
    Jak się wyrejestrujesz z VAT to byś go już nie odprowadził.
    No i każde "wyjście" z VAT skutkuje koniecznością odprowadzenia
    tegoż VATu od wszystkiego, od czego był odliczony (z uwzględnieniem
    "wartości rynkowej" tego co było używane)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)