eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkilikwidacja DG przed i po 31 XII - co sie zmienia ?Re: likwidacja DG przed i po 31 XII - co sie zmienia ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: likwidacja DG przed i po 31 XII - co sie zmienia ?
    Date: Fri, 16 Dec 2011 09:21:03 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 30
    Message-ID: <jcf2hv$35a$2@inews.gazeta.pl>
    References: <1xer1xpnk4epq.1191qjsfiwllk$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: lin.kompas.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1324027263 3242 212.182.100.138 (16 Dec 2011 09:21:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 16 Dec 2011 09:21:03 +0000 (UTC)
    X-User: jureqq
    User-Agent: Pan/0.133 (House of Butterflies)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:233942
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 14 Dec 2011 20:01:52 +0100, Marek napisał(a):

    > Od 1 stycznia (a ściślej do 31 grudnia gminy mają przekazac do
    > centrlanego rejestru DG stosowne dane) powstaje możliwośc likwidacji DG
    > w dowolnym mieście: jadę do gdańska albo w bieszczady, idę do gminy, oni
    > klikają i likwidują.
    >
    > Intryguje mie co się zmienia w procedurach. Dotychczas gmina wysyłała
    > pocztą "likwidację" do GUS/ZUS/US. Teraz będzie jakiś automat, czy
    > rejestr będzie kolejnym wodotryskiem bez większego (poza jawnością)
    > znaczenia, a te same papierki będa wędrowały tą samą drogą ? A jak przy
    > zakładaniu DG ? Jest to jedno okienko, czy go nie ma ?

    Od 1 obowiązkowo dla wszystkich a wcześniej dla tych urzędów, które już
    przeniosły dane do CEIDG. Przekazywanie do GUS-US-ZUS będzie
    elektronicznie a nie pocztą i z CEiDG a nie z gminy. Jedno okienko było i
    nadal pozostaje. Oczywiście z ograniczeniami - np. do ZUS rejestruje cię
    jako płatnika, ale już jako ubezpieczony musisz zarejestrować się sam.]

    Problemem jest to, że dotychczas gminy nie miały w rejestrach wszystkich
    informacji, np. PKD głównego rodzaju działalności, numery rachunków
    bankowych. Jako podstawowy PKD został przyjęty pierwszy z PKD w
    kolejności numerycznej. W ramach jednego okienka informacje o
    likwidowanym rachunku bankowym powinne być składane przez CEiDG, ale w
    CEiDG nie da się zlikwidować rachunku, który nie został wprowadzony, więc
    nie wiadomo co robić: informować US i ZUS o likwidacji poza CEiDG, czy
    najpierw wprowadzać do CEiDG a dzień później likwidować. Ta druga metoda
    wymaga niestety poświadczenia nieprawdy - data zmiany nie może być
    wcześniejsza niż 14 dni od aktualnej i nie można podać od kiedy naprawdę
    rachunek istnieje.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1