  • Data: 2006-04-27 14:07:23
    Temat: Re: legalizacja Windowsów ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 27 Apr 2006, s_13 wrote:

    > zastanawiam się, czy kupując "legalny" windows oem (razem z myszą w
    > zestawie) w poważnej sieci handlowej (nie dla idiotów), w razie wpadki
    > (policja, sąd jakimś zbiegiem okoliczności uza system za nielegalny

    Moment.
    System uzna za *piracki*, czyli bezprawnie powielony, czy też
    ma uznać że naruszono cywilne ustalenia co do legalnie powielonego
    programu?

    > a mnie za złodzieja

    A nie za mordercę aby? ;)
    Hint: irytuje mnie nazywanie pirata złodziejem.
    Równie dobrze można powiedzieć właśnie że morderca to złodziej
    (no bo robi coś złego...:]).
    Takie nazywanie daje pole co całkiem słusznej dyskusji pt.
    "ale przecież on nie kradnie". Bo NIE KRADNIE[1]. Morderca
    też nie kradnie. Paser też nie kradnie. Jeżdżący po pijaku
    samochodem też nie kradnie.
    Dlaczego pirata uwzięli nazywać "złodziejem" ;)
    [1] Kradzież polega na tym że legalny posiadacz miał i już
    nie ma - bo mu zabrali.

    > mogę pozwać sklep za wprowadzenie mnie w błąd i doprowadzenie do popełnienie
    > przestępstwa?

    Ustal o którym przestępstwie mówisz. Najlepiej rzuć numerem
    artykułu i nazwą aktu prawnego w którym to przestępstwo opisali :)
    Kary za naruszanie PA są w ustawie o PA od art.115...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)