  • Data: 2006-09-27 19:59:19
    Temat: Re: laickie pytania o sp. j.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Sep 2006, Adam Wołk-Jankowski wrote:

    > Co innego pozyczka (czyli wtedy kiedy spolka spisze umowe z pozyczkodawca -
    > nie wazne czy jest nim jeden ze wspolnikow czy nie)

    Przy spółce osobowej jest pewien problem: majątek spółki jest WPROST
    majątkiem wpólników.
    Możesz mi wyjaśnić jak uregulowane jest dawanie pożyczki samemu sobie? ;)

    > a zupelnie czyms innym
    > jest wrzucenie do kasy spolki lub przelanie na jej konto prywatnych
    > pieniedzy wspolnika.

    Na mój rozum można pytać czy to aby przypadkiem nie jest zwrot
    zaliczki z dochodu :) - powiedzmy że to jest hipoteza robocza
    numer jeden (najmniej ze dwie inne też już się przewijały, w tym
    "w prasie" i były omawiane na grupie, ciekawe ile konceptów jeszcze
    da się wymyśleć :)).

    > O pozyczce mozemy mowic wtedy, kiedy spisana jest odpowiednia umowa i np
    > wynijakace z jej zapisow oprocentowanie chcesz wrzucic w koszty.

    Przy spółce osobowej nie widzę możliwości na zaliczenie w koszt własnych
    pieniędzy wspólnika :(
    Majątek spółki nie jest *czyimś* majątkiem, to jest *wprost*
    majątek podatnika (część majątku podatnika, tyle że na mocy przepisów
    KSH lub KC wyłączona z egzekucji osobistej).
    Przepis:
    +++ UoPDoOF +++
    Art. 23.
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    9) odsetek od własnego kapitału włożonego przez podatnika
    w Ÿródło przychodów,
    ---

    pzdr, Gotfryd