  • Data: 2002-04-15 07:06:08
    Temat: Re: "ksiega srodkow trwalych"
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 14 Apr 2002, Prometeusz wrote:

    >+ jestem kompletnym laikiem w kwestii podatkow

    Ups... a prowadzisz DG ?? -:O ;)

    >+ mam nastepujace pytanie:
    >+
    >+ zamowilem aparat cyfrowy wartosc brutto 3690 (netto 3025)
    >+ dzis przypadkiem dowiedzialem sie, iz nie bede mogl odliczyc VAT -> "w
    >+ prosty sposob"
    >+ tylko bede musial zalozyc ksiazke srodkow trwalych

    Ja cię przepraszam :] ale jakbyś zaczął od podania kilku
    podstawowych informacji to bylibyśmy jaśniej oświeceni:
    czy ty masz ryczałt czy KPiR ?

    Co do VAtu - to nie ma sprawy: odliczasz ZAWSZE tak jak
    "normalnie" (czyli cały VAT po zakupie - "w miesiącu lub
    następnym").
    Natomiast co do zaliczki na dochodowy - to owszem, przy
    KPiR wpisujesz do EŚT (przecież musisz ją mieć - w komentarzu
    do KPiR masz teskt, że musi być Ewidencja Środków Trwałych
    i Ewidencja Wyposażenia (u mnie EW jest pusta, ale jest :])
    I KOSZT potrącasz w ramach amortyzacji - tj. nie zakup
    w koszty, a zakup do EŚT, tam wyliczasz ratę - i rata
    do KPiR (każdego miesiąca jedna)

    >+ poza tym podobno potrzebuje numer KRS tego aparatu
    >+ (KRS = krajowy rejestr srodkow trwalych)

    Tak. Weź groups.google.com -> zaawansowane i każ
    mu przeszukać grupę pl.*.podatki na hasło "aparat"
    lub "fotograficzny" - niedawno były numerki... :)

    >+ co Panstwo o tym sadza ???
    >+ Prosze o rade, czy faktycznie musze zalozyc ta ksiazke itd.......

    ...jakbyś zaczął od info cy ryczałt...

    >+ Odpowiedzi najlepiej na priv prosze

    A można wiedzieć dlaczego ??
    (lenistwa NIE popieram, ale JAKIEŚ powody mogą być)

    Pozdrowienia, Gotfryd