    From: KK <r...@a...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kpir program i coś jeszcze
    Date: Wed, 01 Oct 2008 10:52:08 +0200

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Drugi podany przez Ciebie warunek NIE JEST tożsamy z pierwszym.
    > Liczy się pierwszy i TYLKO pierwszy. Fakt wystawienia f-ry np. rolnikowi
    > ryczałtowemu jest bez znaczenia dla powstania obowiązku.
    >
    > Zajrzyjże do ustawy:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    > Art.111.
    > "1. Podatnicy dokonujšcy sprzedaży na rzecz osób fizycznych
    > nieprowadzšcych działalno?ci gospodarczej oraz rolników ryczałtowych..."
    >
    > pzdr, Gotfryd
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem: dopóki sprzedaję osobom prowadzącym
    działalność nie muszę mieć kasy ale gdy zacznę sprzedawać innym to kasa
    jest obowiązkowa? Czy może muszę ją zakupić ze względu na sprzedawany
    asortyment nawet jeżeli później będzie stała bezczynna a wszystko będzie
    na fakturach?
    Zaczynam prowadzić DG i ZTCP do końca roku do obrotu 20k nie muszę mieć
    kasy a w kolejnych latach do 40k.
    A jeżeli kupię kasę to czy jest jakiś okres na naukę? Bo mam wrażenie że
    spotkałem sie z paragonami niefiskalnymi. Czy od dnia zakupu wszystko
    ma być fiskalne?

    KK