    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: koszty przed rejestracją w US; wpis do PKWiU
    Date: Fri, 20 May 2005 23:17:36 +0200

    On Wed, 18 May 2005, Greg wrote:

    >+ > Jeśli to koszty "osobiste ogólne" (nabycie pieczątki, opłaty
    >+ > rejestracyjne) to są interpretacje że wolno.
    [...]
    >+ OK. A jak jest w takim przypadku z rozliczeniem biletów PKP?
    >+ Bilety nabyte i wykorzystane juz po zarejestrowaniu działalności ale przed
    >+ jej zgłoszeniem do US.
    >+ Podróże odbyte w celu organizacji DG oraz rozeznania rynku i potencjalnych
    >+ możliwości handlowych (czy to jest niezłoszone prowadzenie działalności?)

    IM*H*O nie... znaczy: jak na dzisiejszy stan mojej wiedzy to bym
    sobie zaliczył... :)
    Oczywiście *nie* wspominasz o jakichś ustaleniach ;)

    >+ Bilety są wg Rozporządzenia fakturą, ale nie zawierają danych nabywcy
    >+ (więc nie ma zarzutu podawania danych niezarejestrowanej w US firmy).
    >+ Czy mogę takie bilety rozliczyć przez DW z datą następującą po dniu
    >+ rejestracji w US?

    Nie wiem czy możesz.
    Ja bym powiedział tak: skorą *są* fakturą to mogą być potraktowane
    jak każdy rachunek (czy faktura)...
    DW to by chyba musiala być owa DW pt. "delegacja" :) - tak na oko
    mi się nie podoba. Ale piszę wyraźnie: "na oko". Moje :)

    >+ Drugi, łagodniejszy przypadek: Bilety nabyte po rejestracji DG (ale przed
    >+ zgłoszeniem w US) ale
    >+ wykorzystane już po zgloszeniu DG w US. Pytanie to samo, tyle że w tym
    >+ przypadku podróż
    >+ może już chyba być związana z prowadzeniem DG?

    ... ze "zgloszeniem do US" wyglada jakby trzymal sie wersji ze DG
    trzeba zglosic przed jej rozpoczeciem: a powinno IMO byc ze przed
    "data podana w zgloszeniu" (a nie "data zgloszenia") - jako iz
    jest owych 7 dni na zgloszenie.
    Pamietajac jeszcze ze w VATem jest *inaczej*.... :(

    >+ Trzecia sprawa: Wg Rozporządzenia fakturą jest bilet kolejowy na trasę
    >+ powyżej 50 km.
    >+ A co w takim razie z biletami turystycznymi i weekendowymi uprawniającymi do
    >+ nieograniczonej ilości przejazdów? Oczywistym jest że na takim bilecie nie
    >+ ma napisanej ilości
    >+ kilometrów, ale oczywistym jest też że nikt nie kupiłby takiego biletu z
    >+ zamiarem wykorzystania
    >+ go na trasie krótszej niż 50 km (turystyczny kosztuje 55 PLN, weekendowy -
    >+ 99 PLN).
    >+ Można go traktować jak fakturę czy nie?

    IMO nie. Zdrowy rozum nic nie ma do podatków ;) !

    >+ Jeśli nie, to rozumiem że zawsze można wystawić DW.

    W jakim celu ?
    Bo najprostszym rozwiazaniem jest moim zdaniem (i nie zebym "wymyslił",
    grupowicze od czasu do czasu toto zapodawali więc "google wie" :))
    zakup takiego biletu na fakturę. Wtedy nie ma *żadnych* zastrzeżeń.

    >+ Dobrze rozumuję?

    ...IMHO j.w. :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd