  • Data: 2005-02-16 12:03:12
    Temat: Re: koszty a fp i fgśp
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przede wszystkim KH nie służy do ewidencjonowania przychodów i kosztów
    podatkowych więc kwestia czy coś jest kosztem podatkowym nie ma żadnego
    znaczenia dla ich ujęcia. Owszem zdaję sobie sprawę, że dla planktonu
    podatkowego najważniejszy jest wynik podatkowy a nie jakieś "inne
    funkcje KH poza podatkową" czy też absurdalne, niezrozumiałe
    i-w-ogóle-komu-potrzebne-zasady-rachunkowości. Jednak księgowa
    przynajmniej powinna sobie zdawać sprawę, że w KH obowiązują ją zapisy
    ustawy o rachunkowości a nie ustawy o podatku dochodowym. Takiej
    księgowej termin "zarachować" nie pumpla się z "ująć w kosztach
    podatkowych" i nie musi sprawdzać w słowniku jego znaczenia. No ale
    jeżeli ktoś prowadzi 50 małych książeczek i 2 duże książki dla firmy
    "sugeruje mnie pan, że mam mieć stratę i zapłacić podatek bo ustawa o
    księgowości nakazuje dać do kosztów wieczyste użytkowanie a w podatku
    nie? Nie chrzań mnie tu pan" to przyjmuję, że może mu się wszystko
    zaplumpać.

    --
    gefragt