    Date: Fri, 15 Apr 2011 15:51:25 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "korekta paragonu"

    W dniu 15-04-2011 15:26, temp pisze:

    > To ^ miałem na myśli.
    > Co prawda wszędzie się mówi(pisze na necie) o fakturze do paragonu w
    > kontekście os. fizycznej a tu jest firma. Pomyślałem, może tu jest problem,
    > choć nie wydaje mi się to istotne.

    Nie jest to istotne, nie ma żadnej różnicy i przede wszystkim - nie ma
    żadnego problemu.
    Tzn. obiektywnie nie ma.
    Bo że tkwi on w jednej czy drugiej głowie, to już inna sprawa.

    > A problem drugi to taki, że w 'systemie' nie ma faktur do paragonow i
    > automat (FK) zaksięguje x2 kwoty,rozliczenia itd.

    No to beznadziejny automat albo system o kant potłuc.
    Co to za system, w którym nie przewidziano sytuacji, która może się
    zdazyć w każdej chwili i nie będzie wynikiem pomyłki - wystarczy że ktoś
    w ciągu 7 dni wróci z paragonem i zażąda faktury.
    Macie obowiązek ją wystawić.

    > - to chyba o to chodzi,
    > trzeba by sobie zapisac w notesie(?) co to wtedy było.

    Jaki by to nie było powód, nie ma mowy o żadnych korektach paragonów.
    Zapis w kasie fiskalnej jest święty.
    W opisanej sytuacji zapis w kasie był poprawny, wiec tknąć go nie wolno.

    > No niestety, dział najwyraźniej nigdy tego nie robił i panika.

    Ile tam siedzi tych ludzkich nieszczęśc w tym dziale? Wszyscy zaczynali
    karierę w tej fimie i nosa nie wychylali na świat?

    > Sam się ciut naraziłem pytając czemu 'bo tak', mało nie oberwałem za
    > kolegów.

    Nie ma gorszego świadectwa dla specjalisty, w jakimkolwiek zawodzie, niż
    gdy pytania o podstawy swoje działania traktuje jak obrazę.

    > Ale, mimo wszystko, czy ktos miał jakieś problemy z "korektami paragonów"?
    > Pytanie nadal aktualne.

    Pytasz o jednorożca.
    Co to jest wg. Ciebie "korekta paragonu"?
    Bo paragonów się nie koryguje, koryguje się co najwyżej skutki błędnych
    zapisów na kasie fiskalnej.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813