  • Data: 2011-04-15 08:23:03
    Temat: Re: "korekta paragonu"
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15-04-2011 09:36, temp pisze:
    > Pomylili się. Zamiast faktury wystawili paragon.
    > Zaszła potrzeba pierwszy raz odkąd pamietam skorygowania paragonu.

    Chodzi o paragon z kasy fiskalnej?
    Nie robi się żadnych korekt, wystawia się fakturę do paragonu.
    Paragon dopina do kopii faktury. Przecież to jest procedura stara jak
    obowiązek kas fiskalnych, byle właściciel budki z warzywami to wie.

    Ja przepraszam, ale skąd wzięliście księgową dla której to jest problemem?

    Nabicie na kasę sprzedaży która nie jest objęta obowiązkiem rejestracji
    to nie jest błąd. Co najwyżej odstępstwo od przyjętej w firmie
    procedury. Ale takie odstępstwo nie daje żadnych podstaw do korygowania
    czegokolwiek.

    A co do korekt - warunki techniczne dotyczące kas fiskalnych nie
    dopuszczają możliwości dokonywania zapisów korygujących na minus, zmianę
    stawki czy kodu produktu/usługi (jedynie kiedy cena została nabita za
    niska, to wystarczy dodać kolejny paragon na brakującą kwotę).
    Błędy na kasie poprawia się przez stworzenie dokumentu wewnętrznego
    opisującego błąd, zwykle jako załącznika do anulowanego paragonu, i
    ponowne, poprawne nabicie transakcji.

    Innymi słowy - jeżeli zamiast nabić 100zł nabiłam 1000zł - opisuję
    paragon jako anulowany i dlaczego, i nabijam jeszcze raz poprawnie
    100zł. Anulowany paragon trzeba sobie w rejestrze VAT ręcznie odliczyć
    od sumy obrotów z kasy. W większych firmach potrzeba czasem, żeby
    anulowanie paragonu potwierdził przełożony - ale to są tylko wewnętrzne
    procedury.
    I to tyle tych strasznych komplikacji.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl