    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: korekta DRA dla ZUS po chorobie - jak zrobic?
    Date: Mon, 05 Aug 2002 13:52:21 +0200

    Użytkownik XYZ napisał:
    > Witam,
    >
    > Chorowałem od 10 czerwca. Właściwie choruję nadal, ale zwolnienia dostaję
    > zawsze na okres do połowy miesiąca.
    > Za czerwiec złożyłem jednak DRA i załączniki jak w zwykłym miesiącu - płacąc
    > całą składkę. Teraz ZUS przyznał mi zasiłek chorobowy za ten okres i chcę
    > skorygować dokumenty.
    > Mój problem:
    > - czy wszystkie składki - społeczne, chorobowe, zdrowotne, FP - płacę w
    > stosunku 9/30 czyli dni, gdy nie byłem chory?
    Zdrowotne płacisz w pełnym wymiarze. resztę - proporcjonalnie do
    okresu choroby.

    > - czy kwoty już zapłacone odliczam od bieżących składek każda od każdej
    > (czyli zdrow. od zdrow., FP od FP czy dowolnie - a może to obojętne, bo
    > udział % składek w kwocie się nie zmienia)?
    Każda od każdej, inaczej system tego nie przyjmie.
    Jeżeli uzywasz programu płatnika, to po prostu zmniejszasz podstawę
    naliczania składek a płatnik już Ci to odpowiednio wyliczy.

    > - co z PIT5, gdzie za czerwiec ująłem nieskorygowane składki na
    > ubezpieczenie społeczne i zdrowotne?
    Ująłes składki za czerwiec (czyli zapłacone w lipcu) w picie za
    czerwiec? A nie czytałes objaśnienia w PIT-5 - "składki *zapłacone*
    przez podatnika"?
    Przy odliczaniu tego co sie zapłaci (a tak należy robic żeby nie miec
    kłopotów) nie ma po prostu problemu. Zapłaciłes, więc miałes prawo
    doliczyć. W nastepnym miesiącu nie zapłacisz - nie odliczysz.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl