  • Data: 2002-08-05 11:20:24
    Temat: korekta DRA dla ZUS po chorobie - jak zrobic?
    Od: "XYZ" <x...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Chorowałem od 10 czerwca. Właściwie choruję nadal, ale zwolnienia dostaję
    zawsze na okres do połowy miesiąca.
    Za czerwiec złożyłem jednak DRA i załączniki jak w zwykłym miesiącu - płacąc
    całą składkę. Teraz ZUS przyznał mi zasiłek chorobowy za ten okres i chcę
    skorygować dokumenty.
    Mój problem:
    - czy wszystkie składki - społeczne, chorobowe, zdrowotne, FP - płacę w
    stosunku 9/30 czyli dni, gdy nie byłem chory?
    - czy kwoty już zapłacone odliczam od bieżących składek każda od każdej
    (czyli zdrow. od zdrow., FP od FP czy dowolnie - a może to obojętne, bo
    udział % składek w kwocie się nie zmienia)?
    - co z PIT5, gdzie za czerwiec ująłem nieskorygowane składki na
    ubezpieczenie społeczne i zdrowotne?

    Możecie pomóc?
    Pozdrawiam
    Kuba