  • Data: 2005-03-07 05:29:54
    Temat: Re: kontrola US przy zakupie mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    malthus wrote:
    > Kupuje mieszkanie i jak wiadomo od zakupu placi sie 2% podatku od czynnosci
    > cywilno-prawnych. Czy US w praktyce sprawdza pochodzenie srodkow na zakup
    > mieszkania?
    >
    > Chodzi o to, ze dostalem pieniadze na 18 urodziny od ciotki z Australii i
    > ale podatku od darownizny nie placilem (w ogole nie wiem czy jest taki
    > podatek).
    > Podstawowe pytanie: czy Urzedy Skarbowe sprawdzaja skad kupujacy mial kase?
    > wartosc mieszkania 150 tys

    sprawdzają, przejrzyj moje posty z lutego, to zobaczysz.
    A skąd uzbierałeś te 150 tyś? Całość ciotka ci dała?
    I jak ci dała w gotówce? Przelewem na konto?

    To może zanim kupisz to mieszkanie, to warto zadbać o dowody skąd się
    miało pieniądze żeby potem mięć co pokazać w US.
    Zadbaj o to, żeby na twoim koncie bankowym znalazł się odpowiedni
    przelew z konta rodziców i od dalszej i bliższej rodziny.
    Kwoty jakie są zwolnione od podatku znajdziesz w moich postach.
    A od tej darowizny od ciotki to po porstu zapłać te parę procent podatku
    i miej święty spokój.
    Pamiętaj, że w razie kontroli w US jak nie będziesz umiał pokazać skąd
    miałeś kasę to ci naliczą 75% podatku.