  • Data: 2002-07-19 07:00:04
    Temat: Re: konto firmowe a prywatne
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Mich napisał:

    > nie - t.j. nie ma bezposrednio takiego obowiązku. Posrednio, i to nie dla
    > wszystkich mozna sie dopatrzec takiej konieczności, ale sprawa jest
    > dyskusyjna ( jesli chodzi o obowiazek posiadania rachunku)
    > Mozna prowadzic dzialalnosc i w wielu przypadkach nie podpadając pod
    > paragraf nie miec konta firmowego

    Coś jest na rzeczy, bo o ile jest obowiązek regulowania niektórych
    należności przy użyciu konta bankowego (np. podatki, ZUS, transakcje
    powyżej 300euro), to nigdzie nie jest powiedziane że nie może to być
    konto osobiste i że w ogóle musi być to konto podatnika.
    Jedynie prawo bankowe wyraża się tu dośc jasno - nie pozwala używać
    kont osobistych do celów działalności gospodarczej.
    Tylko co z tego że nie pozwala, jeżeli nie nakłada *realnej* sakncji?
    Zamkną mi konto?? Otworzę sobie drugie.
    US będzie chciał mi opodatkowac odsetki wg skali - ok, mam ciągle
    debet :-)))

    A jak prawo rzymskie prawem rzymskim zakaz lub nakaz bez sankcji jest
    nieskuteczny.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk