  • Data: 2002-05-28 19:26:07
    Temat: Re: koniec darmowych programow w Polsce
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ZdroYY wrote:

    > Witam !
    >
    > Kolega mój twierdzi, że w związku z objęciem od dnia 26 marca 2002 r.
    > sprzedaży licencji na programy komputerowe 22-procentową stawką VAT
    > udostępnianie bezpłatnej wersji swojego programu jest zakazane.
    >
    > Czyli jeśli jako firma napisałem ileśtam programów i chciałbym jeden z
    > nich udostępnić za darmo, to oczywiście nie mogę, bo urząd skarbowy
    > każe mi zapłacić VAT od oprogramowania które napisałem, mimo, że jest
    > za darmo, przyjmując jego wartość na podstawie analogicznych systemów
> [...]
    Bzdury. To tylko pobozne życzenia ministra finansów.
    Nie ma przepisów, które w jakikolwiek sposób ograniczałyby udostepnianie
    darmowego oprogramowania. A Belka usiłuje znaleźć jeszcze jedno, choćby
    najbardziej absurdalne, źródełko z kasą.
    US nic Ci nie każe, bo nie może. A gdyby spróbował - to dopiero rozpętała by
    sie wojna.
    Był tu na ten temat wątek, ale umarł smiercią naturalną z braku "przypadków"
    do omawiania :-)
    Twojego kumpla ktos niezorientowany postraszył albo czytuje Gazetę Prawną -
    co na jedno wychodzi :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk