  • Data: 2005-04-28 09:26:15
    Temat: Re: kodeks karno skarbowy
    Od: "maza" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Witold Pluszczak" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d4is7f$h3p$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam !
    > Właśnie dostałem "pozdrowienie" ze skarbówki, że coś poknociłem w zeznaniu
    > podatkowym i jest to wykroczenie z art. 80 paragraf 4 kodeksu karno
    > skarbowego. Mogę liczyć na cytat tego pragrafu ?
    >
    > Witek.

    Poniżej przesyłam tekst w/w przepisu:

    Art. 80. § 1. Kto wbrew obowiązkowi nie składa w terminie właściwemu
    organowi wymaganej informacji podatkowej,

    podlega karze grzywny do 120 stawek dziennych.

    § 2. Płatnik, który wbrew obowiązkowi nie składa w terminie podatnikowi lub
    właściwemu organowi wymaganej informacji podatkowej,

    podlega karze grzywny do 180 stawek dziennych.

    Z dniem 1 lipca 2005 r. w art. 80 § 2 otrzymuje brzmienie:

    § 2. Płatnik, podmiot, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 26 lipca 1991
    r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, niepełniący funkcji płatnika lub
    pośredni
    odbiorca, który wbrew obowiązkowi nie składa w terminie podatnikowi lub
    właściwemu organowi wymaganej informacji podatkowej lub informacji, o
    których mowa w art.
    42 ust. 2 pkt 2 lub art. 42c ust. 1 powołanej ustawy, podlega karze grzywny
    do 180 stawek dziennych.

    § 3. Jeżeli informację określoną w § 1 lub 2 złożono nieprawdziwą, sprawca

    podlega karze grzywny do 240 stawek dziennych.

    § 4. W wypadku mniejszej wagi, sprawca czynu zabronionego określonego w §
    1 - 3

    podlega karze grzywny za wykroczenie skarbowe.

    --
    Ziemowit Gawecki
    Doradca Podatkowy