    From: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kilometrowka a faktury
    Date: Mon, 8 Dec 2003 11:25:01 +0100

    W liście nadanym 5 Dec 2003 15:57:45 +0100 g...@g...pl pisze:

    > Moje pytanie dotyczylo nieco czegos innego. otoz pytam, czy jesli z
    > kilometrowki wyjdzie mi, ze w grudniu przejezdze 400 zł (km x stawka = 400
    > zł (tak dla ulatwienia) to moge zgromadzic faktury na 400 zł tylko na samo
    > paliwo (przeciez wiadomo, ze samochod musialby palic 30ltr/100km, zeby tyle
    > benzyny spalic. Czy ustawodawca daje taki uklon w strone podatnika, ze moze
    > on miec tylko faktury na paliwo? A np. w nastepnym miesiacu bedzie przeglad
    > - 500 zł i zadne faktury na paliwo i wpisze do KPiR tylko ten przeglad, a
    > przeciez wiadomo, ze samochod na wode nie jezdzi.

    Moim zdaniem, formalnie taki "ukłon ustawodawca daje" ale chyba bezpieczniej
    pamiętać, że w koszty idą tylko wydatki związane z przychodem więc lepiej,
    żeby papiery pasowały do typowej sytuacji realnej.
    Jeszcze nie zdarzyło się w mojej praktyce, bym miał za mało poniesionych
    kosztów (paliwo,olej,płyny,naprawy,OC,przeglądy,żarówki ...) w stosunku do
    przebiegu(oczywiście w skali rocznej).

    > Po odpowiedzi na moj post nasunelo mi sie pytanie. Czy w takim razie do KPiR
    > wpisuje jedna zbiorcza pozycje "Koszty samochodu" z calego miesiaca
    > ostatniego dnia miesiaca?

    Dokładnie tak.

    Pozdrawiam,
    PAD