    From: s...@p...fm (SIAR'ka)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: kilka pytan
    Date: 2 May 2002 23:24:05 +0200

    Thursday, May 2, 2002, 7:06:37 PM, you wrote:

    W> Witam
    W> 1. Otrzymałem informacje z mojego zakładu iz musze dostarczyc
    W> zaswiadczenie o moich dochodach za 2001 w zwiazku z dodatkiem
    W> rodzinnym. Zaswiadczenie musze otrzymac z US. (kiedys wystarczyło
    W> z zakładu pracy). Podobnie jak i o dochodach zony. Moja zona nie pracuje ,
    W> nie pobiera zasiłku i nie miala zadnych dochodów w 2001r .W zwiazku z tym,
    W> ze prowadze oprócz pracy etatowej DG na karcie podatkowej nie moglem
    W> sie rozliczac z zona wspolnie. Moje 1 pytanie to czy zona musi w tym
    W> przypadku rozliczac sie jakos z US mimo, ze nie ma zadnych dochodów?
> [...]

    Od tego roku do zailku rodzinnego potrzebne jest zaswiadczenie o
    dochodach uzyskane z US. Urzad Skarbowy nie pobiera od tego oplaty
    skarbowej.
    Z praktyki wiem, ze przydaloby sie zaswiadczenie o dochodach obojga
    malzenkow bez wzgledu na to, czy jeden z nich albo oboje otrzymywali
    jakies dochody w ubieglym roku.
    Jezeli Twoja zona nie uzyskala dochodu w roku 2001, nie musi skladac
    zeznania. Urzad Skarbowy wyda zaswiadczenie, jezeli zona oswiadczy, iz
    w w/w okresie nie uzyskala dochodu.
    Zaswiadczenie o dochodzie za 2001 rok lub innym okresie wydawane jest
    na podstawie delkaracji lub zeznan zlozonych do US... gdy nie wplynie
    "cos" takiego do US, szanowna instytucja nie moze poswiadczyc, ze
    otrzymales dochod. Jedynym wyjsciem z takiej sytuacji jest wpominane
    wyzej oswiadczenie o braku dochodow (nalezy pamietac o
    odpowiedzialnosci za pisanie nieprawdy ;)

    Pozdrawiam

    SIAR'ka

    INTERIA.PL: Portal pelen informacji >>> http://link.interia.pl/f15b7